Proiecte de Reparații și Întreținere a Infrastructurii Feroviare în Constanța
În anul 2024, la nivelul SRCF Constanța, au fost finalizate mai multe proiecte de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare, inclusiv a căilor ferate, instalațiilor CCS-T, IFTE și pasajelor. Potrivit surselor oficiale, valoarea totală a acestor proiecte se ridică la 120.897.952 lei fără TVA. De asemenea, anul trecut, SRCF Constanța a inițiat noi proiecte, care se află în prezent în diferite etape de execuție.
Proiecte Finalizate în 2024
Printre lucrările finalizate se numără reparațiile și întreținerea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, care au constituit o prioritate importantă. În cadrul acestor lucrări, au fost reparate integral șapte linii cu o lungime totală de 1.450 metri, nouă aparate de cale și o bretea combinată. De asemenea, au fost înlocuite traversele speciale de lemn pentru patru aparate de cale. Costul total al acestor lucrări a fost de 34.336.478,47 lei, provenind în principal din fonduri de la bugetul de stat.
Alte lucrări de întreținere au inclus înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii ferate pe raza Sucursalei Regionale CF Constanța în diferite secțiuni. De exemplu, pe traseul Năvodari – Capu Midia, lucrările au costat 10.453.153,06 lei, iar pe un alt tronson similar costul a fost de 7.323.200,69 lei. De asemenea, lucrările de întreținere pe raza Sucursalei CF Constanța Dorobanțu – Nazarcea – Năvodari au avut un cost de 42.103.005,33 lei.
Alte intervenții au fost realizate pe kilometri specifici, cu costuri de 6.484.149 lei și 17.555.790,74 lei, toate fiind finanțate din bugetul de stat. În plus, au fost efectuate reparații curente la instalațiile de electrificare și cele CCS-T, cu cheltuieli de 478.822,43 lei și 2.163.355,83 lei, respectiv.
Proiecte Demarate în 2024 care Continuă în 2025
Începând cu anul 2024, au fost inițiate lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Acestea includ înlocuirea suprastructurii feroviare pe 17 linii, având o lungime totală de 7,647 km, precum și înlocuirea a 38 de aparate de cale.
Lucrări de modernizare și întreținere a infrastructurii feroviare în Portul Constanța
În prezent, se desfășoară lucrări de modernizare a căii ferate, având ca obiectiv prioritar Lotul 2 din cadrul Priorității 4, ce implică aparate de cale. Pe cele 17 linii, se utilizează traverse din beton precomprimat, iar în zonele de curbă sunt prevăzute traverse cu supralărgire. De asemenea, se va realiza refacerea sistemelor de drenaj ale platformei CF. Aparatele de cale care sunt înlocuite complet sunt montate pe traverse din beton precomprimat și sunt dotate cu ace flexibile. Lucrările includ și îmbunătățiri ale instalațiilor de siguranță a circulației. Suma alocată pentru aceste lucrări se ridică la 84.514.909,20 lei fără TVA, provenind din fonduri de la bugetul de stat.
Stabilizarea versantului în incinta Portului Constanța
Un alt proiect semnificativ este cel dedicat reparațiilor și întreținerii infrastructurii feroviare din Portul Constanța, parte din Prioritatea 4, Lot 1. Acesta include lucrări de stabilizare a versantului în zona de siguranță a căii ferate nr. 9. Suma alocată pentru aceste lucrări este de 7.041.021,73 lei fără TVA, tot din fonduri de la bugetul de stat.
Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța
În ceea ce privește modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, etapa 1A, în zona Valu lui Traian, proiectul tehnic de execuție a fost aprobat pe 4 decembrie 2024, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pentru 14 ianuarie 2025. Suma alocată pentru aceste lucrări este de 347.765.456,67 lei fără TVA, provenind din fonduri externe nerambursabile, precum și din bugetul de stat și veniturile proprii ale C.N.C.F. „C.F.R.” – S.A.
Reabilitarea stațiilor feroviare din România
Proiectul de modernizare și reabilitare a 47 de stații din România include lucrările pentru patru stații: Neptun, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia. Loturile de lucrări sunt împărțite astfel: pentru stația Ciulnița, suma alocată este de 40.323.000 lei cu TVA, iar pentru Costinești Tabără, suma este de 21.685.000 lei cu TVA. De asemenea, pentru stația Neptun, suma alocată este de 25.865.000 lei cu TVA, toate aceste fonduri provenind din surse externe și bugetul de stat.
Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
Un alt proiect important vizează modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată pe raza SRCF Constanța. Lucrările vor fi efectuate pentru mai multe locații, inclusiv: TN km 0+979, Linia 817 Dorobanțu – Nazarcea cu DC 22, TN 0+416, Linia 807 Slobozia Veche – Andrășești cu DN 2C, TN 107+349, linia 812 Medgidia – Tulcea cu E87. În Portul Constanța, sunt planificate lucrări de proiectare și execuție pentru patru loturi, fiecare având specificații distincte, cum ar fi linia de legătură triaj și diagramele de acces.
Serviciile de reparații pentru aparatele de aer condiționat ale SRCF
Serviciile de reparații destinate aparatelor de aer condiționat utilizate de SRCF sunt esențiale pentru menținerea eficienței și funcționalității acestora. Aceste reparații sunt realizate de tehnicieni specializați, care se asigură că toate echipamentele sunt în conformitate cu standardele de siguranță și performanță.
În contextul actual, este crucial ca toate aparatele de aer condiționat să fie verificate și întreținute periodic. Aceste intervenții nu doar că îmbunătățesc confortul, dar contribuie și la reducerea consumului de energie, ceea ce se traduce prin economii financiare pe termen lung.
De asemenea, intervențiile prompt și profesioniste în cazul defecțiunilor asigură o funcționare optimă a sistemelor de climatizare, evitând astfel deteriorarea echipamentelor și costurile suplimentare generate de reparații extinse.