Restricții de circulație pe podul de pe DN3 începând cu 16 ianuarie 2025
Începând cu data de 16 ianuarie 2025, la ora 13:00, se vor aplica restricții de circulație pe podul situat pe DN3, km 242+286, care traversează canalul Dunăre – Marea Neagră. Aceste restricții sunt necesare pentru inițierea lucrărilor de reabilitare a acestui obiectiv esențial pentru infrastructura națională. Traficul va fi dirijat alternativ prin semafoare, folosind Calea 2 de circulație, care nu este afectată de lucrări, în sensul de mers Murfatlar – Lehliu.
Detalii despre lucrările de reabilitare
Conform informațiilor furnizate de CNAIR, valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare se ridică la 18.948.890,97 lei, fără TVA. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 11 luni, începând de la data de 13 ianuarie 2025.
Informații despre pod
Podul de pe DN3, construit în 1983, asigură legătura directă între municipiul București și municipiul Constanța. Acesta este amplasat la km 242+286 și traversează canalul navigabil Dunăre – Marea Neagră, în intravilanul localității Murfatlar (fosta Basarabi). Structura podului este compusă dintr-un pod principal și două viaducte de acces, având o lungime totală de 233,80 m.
Structura tehnică a podului
Podul principal are o lungime de 104,00 m și este format din două arce metalice înclinate, dotate cu un sistem de contravântuire la partea superioară, două grinzi principale orizontale, antretoaze și un ansamblu de tiranți înclinați. Calea pe pod este susținută de o placă de beton armat care colaborează cu grinzile, antretoazele și lonjeronii prin intermediul conectorilor.
Viaductele de acces sunt compuse din patru grinzi prefabricate precomprimate, fiecare având o lungime de 30,00 m, o înălțime de construcție de 1,80 m, și distanța interax de 2,80 m. Lățimea suprastructurii pe podul principal este de 14,40 m, incluzând o parte carosabilă de 7,80 m (o bandă de circulație pe sens) și două trotuare cu lățimea totală de 6,10 m. Pe viaducte, lățimea este de 11,30 m, cu o parte carosabilă de 7,00 m și trotuare de 1,50 m fiecare.
Aceste lucrări sunt esențiale pentru asigurarea unei circulații sigure și eficiente pe această arteră de circulație importantă.