Produsul din supermarketuri, prețuit la 22 de bani, care stârnește atenția ANPC

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Reducerea semnificativă a prețului maionezei Olympia

Într-o perioadă în care consumatorii devin din ce în ce mai atenți la prețuri, un produs din supermarketuri a stârnit interesul atât al autorităților, cât și al consumatorilor. Este vorba despre un plic de maioneză de 50 de grame, marca Olympia, care se vinde cu doar 22 de bani, după o reducere drastică de 89%. Această situație ridică întrebări cu privire la motivele din spatele acestei reduceri și la impactul său asupra producătorilor locali.

Impactul reducerii asupra prețului

Maioneza Olympia, un produs românesc, este acum disponibilă la prețul de 0,22 lei, comparativ cu prețul inițial de 2,19 lei. Această reducere semnificativă a generat îngrijorare în rândul Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România (APC), care a subliniat că scăderea prețului nu se datorează unei reduceri a costurilor de producție, ci mai degrabă adaosului comercial practicat de retaileri.

Problemele întâlnite de produsele românești

Aceasta nu este o situație singulară; multe produse românești se confruntă cu probleme similare. Cazul maionezei Olympia ilustrează modul în care lanțurile mari de magazine aplică adaosuri comerciale considerabile la produsele fabricate local, afectând astfel atât prețul final al produsului, cât și competitivitatea pe piață a producătorilor români.

Adaosul comercial și efectele sale asupra producătorilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a subliniat că această reducere de preț evidențiază adaosul comercial practicat de marile rețele de magazine, care ajung să vândă produsele românești la prețuri mult mai mici decât cele de achiziție. Deși consumatorii beneficiază de prețuri reduse, producătorii locali sunt cei care suferă cel mai mult din cauza acestor practici comerciale necorespunzătoare.

Inițiative pentru transparență în comerț

În același timp, mișcarea consumatoristă susține „Proiectul de Ordin privind informarea consumatorilor de către operatorii economici cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate”, inițiat de ANPC. Acest proiect își propune să sporească transparența și să ofere consumatorilor informații clare despre marja de profit aplicată produselor pe care le achiziționează. Astfel, consumatorii vor putea face alegeri mai informate, iar producătorii locali ar putea beneficia de o protecție mai mare împotriva unor practici comerciale neloiale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *