Lucrări de întreținere la Stația de Tratare și Pompare Palas din Constanța
Între 18 și 20 septembrie 2024, Stația de Tratare și Pompare Palas din municipiul Constanța va fi supusă unor lucrări de înlocuire a vanelor de legătură și a unor tronsoane de conducte afectate de degradare. RAJA SA a anunțat că, pentru a putea efectua aceste lucrări, furnizarea apei potabile va fi întreruptă timp de 30 de ore, începând cu 18 septembrie 2024, ora 22:00, până pe 20 septembrie 2024, ora 04:00.
Aceste investiții fac parte din Contractul de lucrări CL34, intitulat „Reabilitare conducte magistrale tronson 3 – Municipiul Constanța”, având o valoare estimată de aproximativ 38 milioane lei și fiind derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Zonel afectate de lipsa apei
Consumatorii din următoarele zone vor fi afectați de întreruperea furnizării apei:
- Cartierul Palas și Zona Industrială Oierie Palas;
- Cartierele Brătianu și Medeea;
- Zona Industrială;
- Cartierele CET, Viile Noi și Sere;
- Cartierele Anda, Km 4, Km 4-5, Km 5 și Veterani;
- Zonele Industriale CET, Caraiman și Oil Terminal;
- Zona Comercială Constanța Sud (Auchan, Metro, Brico Depot, Avia Motors);
- Cartierul Faleză Sud;
- Cartierele Far, Abator, Gară, Icil, Balada, Casa de Cultură, Inel I, Inel II, Coiciu și Compozitori;
- Zonele Baba Novac și Halta Traian;
- Zona Comercială Vest – cu excepția Complexului Comercial Vivo;
- Localitățile Cumpăna, Lazu, Agigea și Eforie Nord.
Pregătiri pentru lucrări
În vederea reducerii timpului necesar pentru finalizarea intervenției, echipele RAJA au demarat pregătirile cu peste două săptămâni înainte de începerea lucrărilor. Această etapă a fost esențială având în vedere complexitatea proiectului.
Intervalul de sistare a alimentării cu apă este influențat nu doar de complexitatea lucrărilor, dar și de dimensiunile instalațiilor și debitul de apă. Procesul de golire și umplere a rețelei de distribuție poate dura între 6 și 9 ore, iar reluarea furnizării apei potabile va fi graduală, în funcție de presiunea sistemului și de topografia rețelei.
RAJA își cere scuze pentru disconfortul creat consumatorilor și îi asigură că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru a finaliza lucrările rapid și pentru a relua serviciul de alimentare cu apă potabilă la parametrii optimi. Utilizatorii sunt sfătuiți să își asigure o rezervă minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada întreruperii.
Beneficiile investițiilor
Este important de menționat că aceste lucrări sunt parte a unui proces mai amplu de modernizare și dezvoltare a sistemelor de alimentare cu apă, destinat să ofere beneficii pe termen lung consumatorilor. Aceste investiții vizează asigurarea unor servicii de calitate, îmbunătățind capacitatea de transport și distribuție a apei potabile, asigurând debitele necesare și reducând pierderile din rețea.