Mai multe zone din Constanța vor avea întreruperi în furnizarea apei potabile timp de 30 de ore!

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 131

Sursa foto:

0:00

Lucrări de Întreținere la Stația de Tratare și Pompare Palas din Constanța

Între 18 și 20 septembrie 2024, Stația de Tratare și Pompare Palas din municipiul Constanța va fi supusă unor lucrări de înlocuire a vanelor de legătură și a porțiunilor deteriorate din conducte. Conform anunțului RAJA Constanța, această intervenție va conduce la întreruperea furnizării apei potabile timp de 30 de ore, începând cu 18 septembrie 2024, ora 22:00, până pe 20 septembrie 2024, ora 04:00.

Aceste lucrări fac parte din Contractul de lucrări CL34, intitulat “Reabilitare conducte magistrale tronson 3 – Municipiul Constanța”, cu o valoare totală de aproximativ 38 milioane lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Consumatorii din diverse zone vor fi afectați de lipsa apei, inclusiv:

  • Cartierul Palas și Zona Industrială Oierie Palas;
  • Cartierele Brătianu și Medeea;
  • Zona Industrială;
  • Cartierele CET, Viile Noi și Sere;
  • Cartierele Anda, Km 4, Km 4-5, Km 5 și Veterani;
  • Zonele Industriale CET, Caraiman și Oil Terminal;
  • Zona Comercială Constanța Sud (Auchan, Metro, Brico Depot, Avia Motors);
  • Cartierul Faleză Sud;
  • Cartierele Far, Abator, Gară, Icil, Balada, Casa de Cultură, Inel I, Inel II, Coiciu și Compozitori;
  • Zonele Baba Novac și Halta Traian;
  • Zona Comercială Vest – cu excepția Complexului Comercial Vivo;
  • Localitățile Cumpăna, Lazu, Agigea și Eforie Nord.

Pregătiri pentru Lucrări

Pentru a reduce timpul de execuție al intervenției, echipele RAJA au început lucrările pregătitoare cu peste două săptămâni înainte, având în vedere complexitatea acestora.

Intervalul de sistare a alimentării cu apă este influențat de lungimea și diametrul instalațiilor, precum și de debitul de apă. Golirea și umplerea rețelei de distribuție din zonele afectate poate dura între 6 și 9 ore. De aceea, reluarea furnizării apei potabile se va face treptat, în funcție de presiunea sistemului și de particularitățile topografice ale rețelei.

Informații pentru Consumatori

RAJA își cere scuze pentru disconfortul creat abonaților și îi asigură că echipele de intervenție vor depune toate eforturile pentru a finaliza lucrările cât mai repede și pentru a restabili furnizarea apei potabile la parametrii optimi. În această perioadă, se recomandă consumatorilor să se asigure de o rezervă minimă de apă pentru consum și uz casnic.

Investițiile în modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt realizate în beneficiul consumatorilor pe termen lung, având ca scop îmbunătățirea serviciilor și creșterea calității vieții. Implementarea acestor lucrări va contribui la îmbunătățirea capacității de transport și distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare, reducerea pierderilor în rețea și garantarea continuității serviciilor.

Distribuie acest articol