Declarațiile MEAT și informațiile oferite de Directoratul Damen Shipyards Mangalia privind starea curentă și perspectivele viitoare ale Șantierului Naval

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 61

0:00 Declarație privind insolvența Damen Shipyards Mangalia SA În urma solicitării adresate de Damen Holding B.V., creditorul companiei, s-a deschis procedura de insolvență pentru Damen Shipyards Mangalia SA, la Tribunalul Constanța, pe data de 28 mai. Detalii despre procedura de insolvență Sentința de deschidere a insolvenței a fost emisă pe 19 iunie 2024, stabilind termenele […]

0:00

Declarație privind insolvența Damen Shipyards Mangalia SA

În urma solicitării adresate de Damen Holding B.V., creditorul companiei, s-a deschis procedura de insolvență pentru Damen Shipyards Mangalia SA, la Tribunalul Constanța, pe data de 28 mai.

Detalii despre procedura de insolvență

Sentința de deschidere a insolvenței a fost emisă pe 19 iunie 2024, stabilind termenele limită pentru diverse etape ale procedurii:

  • 02.08.2024 – termen pentru depunerea declarațiilor de creanță;
  • 22.08.2024 – data publicării tabelului preliminar de creanțe în Buletinul procedurilor de insolvență;
  • 27.08.2024 – desfășurarea primei adunări a creditorilor.

CITR, parte a Impetum Group, a fost desemnat ca administrator judiciar și are la dispoziție 60 de zile pentru inventarierea bunurilor debitoarei, precum și 40 de zile pentru întocmirea unui raport privind cauzele insolvenței. Aceste termene pot fi extinse la cererea administratorului judiciar, în cazuri justificate.

Desemnarea administratorului special

În conformitate cu legislația în vigoare, administratorul judiciar va convoca adunarea generală a acționarilor pentru a desemna un administrator special, în termen de maximum 10 zile de la notificarea deschiderii procedurii. Această adunare va fi condusă de administratorul judiciar. Odată cu numirea administratorului special, mandatul administratorilor statutari va înceta, iar gestiunea va fi predată fie administratorului judiciar, fie administratorului special desemnat.

După deschiderea procedurii, activitatea adunării generale a acționarilor este suspendată, cu excepția cazurilor prevăzute de lege, când se poate solicita convocarea de către administratorul judiciar.

Atribuțiile administratorului special

Administratorul special va avea următoarele atribuții principale: formularea contestațiilor în cadrul procedurii de insolvență, propunerea unui plan de reorganizare și administrarea activității debitorului sub supravegherea administratorului judiciar.

Perspectivele companiei

Partenerul olandez deține managementul operațional al societății, iar Directoratul este în prezent angajat în negocieri pentru mai multe contracte, pe termen scurt, mediu și lung, menite să aducă noi lucrări în șantier. Aceasta sugerează o continuare a activității la Șantierul Naval din Mangalia. De asemenea, s-a confirmat că fondul de salarii pentru luna iunie a fost asigurat.

În cazul în care nu se identifică surse alternative de finanțare în timpul procedurii de insolvență, este posibilă accesarea fondurilor de la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru o perioadă de patru luni.

Data emiterii acestei comunicări este 30 iulie 2024.

Distribuie acest articol