Sebastian Mahu, IULIUS: Companiile revin treptat la birou și reduc munca hibrid, însă pun accent pe proiecte mixte cu diverse facilități.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 148

Sursa foto:

0:00

Iulius se axează pe servicii medicale și funcții complementare

Grupul Iulius își extinde oferta prin includerea de servicii medicale și funcții complementare, cum ar fi cafenele, locuințe și spații comerciale în apropierea unităților sale. În primele nouă luni ale anului 2024, compania a semnat contracte de închiriere pentru un total de 47.900 mp, incluzând atât noi închirieri, cât și prelungiri. O tranzacție deosebită a fost finalizată recent la Cluj-Napoca, unde un client din domeniul IT a închiriat 8.000 mp, devenind astfel cea mai mare tranzacție din afara Bucureștiului în acest an.

Integrarea serviciilor în proiectele de birouri

„Clădirile noastre de birouri sunt parte din proiecte mixte, oferind angajaților acces la o varietate de servicii utile. Aceștia beneficiază de magazine, food court, restaurante, centre de fitness, hipermarketuri, cinematografe, grădini urbane și centre de evenimente. De asemenea, au posibilitatea de a rezolva diverse chestiuni birocratice, cum ar fi schimbarea cărții de identitate sau a permisului auto, poate chiar în pauza de masă“, a declarat un reprezentant al Iulius.

Servicii medicale integrate

În ultimii doi ani, școlile private și clinicile medicale au câștigat popularitate în apropierea birourilor, pe fondul unei cereri crescute pentru servicii medicale. Iulius a integrat servicii medicale în clădirile sale de birouri, iar la Palas Campus din Iași și Iulius Town din Timișoara, au fost create huburi medicale cu servicii multidisciplinare. Angajații au acces la o varietate de specializări medicale, inclusiv un cabinet de medicină a familiei deschis non-stop, o sală de intervenții chirurgicale maxilo-faciale, o clinică stomatologică cu laborator ce oferă lucrări protetice în aceeași zi, și un centru de chirurgie plastică, parte a celei mai mari rețele de clinici de estetică medicală din România.

Accesibilitate pentru angajați

În clădirile de birouri din Iași, angajații au acces la servicii medicale variate, inclusiv în domeniile cardiovascular, neurologic, oncologic, chirurgie estetică, fertilizare in vitro și analize medicale. Kinetic Sport&Medicine s-a relocat recent mai aproape de angajați, mutându-se la parterul Palas Campus.

Grad de închiriere și portofoliu de parteneri

Gradul de închiriere al birourilor din rețeaua Iulius variază între 98% și 100%. Portofoliul partenerilor este predominant format din companii globale din domenii precum IT, automotive și outsourcing, cu colaborări ce durează între 5 și 10 ani sau chiar mai mult. “Există companii care au crescut organic în rețeaua noastră de birouri din Iași, Cluj-Napoca sau Timișoara, și altele internaționale care intră acum pe piața românească, având planuri de extindere în viitor“, a adăugat reprezentantul companiei.

Schimbările în Piața Birourilor: O Analiză a Evoluției din Ultimii Cinci Ani

În ultimii cinci ani, portofoliul nostru a suferit transformări semnificative, deși la prima vedere ar putea părea constant. Numărul chiriașilor a crescut, iar suprafața medie utilizată a scăzut, ceea ce denotă o utilizare mai eficientă a spațiului. În prezent, foarte puține companii dispun de rezerve, un obiectiv pe care l-am urmărit chiar și înainte de pandemie, a explicat directorul companiei.

Tendințele în Dezvoltarea Imobiliară

Pe lângă aspectele comerciale și de servicii, mulți angajați din corporații caută și opțiuni rezidențiale în apropierea birourilor. Acesta este motivul pentru care dezvoltatorii investesc în noi construcții de apartamente în zonele adiacente birourilor. „Tendința actuală pe piață este de a crea proiecte mixte, care îmbină birouri cu retail, rezidențial sau spații de recreere, cum ar fi parcurile. La Iași, suntem aproape de a finaliza prima clădire rezidențială din portofoliu, compusă din 44 de apartamente premium”, a declarat Sebastian Mahu.

Transformarea Procesului de Închiriere a Birourilor

Privind procesul de închiriere a birourilor în 2024 comparativ cu 2019, Iulius observă o creștere a duratei necesare pentru finalizarea tranzacțiilor. În prezent, angajații sunt implicați activ în procesul de selecție a locației, având un impact semnificativ asupra deciziilor. Aceștia iau în considerare mai multe criterii, inclusiv accesibilitatea rutieră și pietonală, conexiunea cu orașul, vizibilitatea clădirii și integrarea într-un proiect mixt care oferă diverse servicii angajaților.

Cererea pentru Servicii Diverse

Lista de servicii dorite de chiriași include opțiuni variate pentru masă și socializare, facilități sportive, spații verzi, servicii medicale, supermarketuri și locuri de parcare. Caracteristicile clădirii sunt de asemenea esențiale, iar iluminatul natural și sistemele de climatizare sunt criterii importante. Clădirile verzi și inteligente, care asigură eficiență energetică și confort, sunt din ce în ce mai apreciate. Noile generații acordă o atenție sporită sustenabilității și se implică activ în proiecte dedicate. Aceste aspecte sunt acum luate în considerare atât de angajatori, cât și de angajați, fie că este vorba despre un contract nou sau o prelungire a unui contract existent, a subliniat Sebastian Mahu.

Cererea pentru Spații de Birouri cu Suprafață Mică

În contrast cu 2019, cererea pentru spații de birouri de dimensiuni mai mici a crescut, însă companiile solicită și opțiuni de expansiune pe termen scurt sau mediu. Aceasta impune operatorilor o flexibilitate crescută și un know-how avansat în gestionarea unui portofoliu diversificat de clienți.

Distribuie acest articol