Licitație publică pentru achiziția de sisteme de benzi rulante la Portul Midia
Midia Internațional SA, compania care administrează Portul Midia – Năvodari, a inițiat o procedură de licitație publică pentru procurarea de sisteme de benzi rulante, menite să optimizeze operațiunile navelor. Proiectul beneficiază de finanțare prin Programul Transport 2021 – 2027, având o valoare totală a contractului de 9.650.359,32 lei, excluzând TVA, ceea ce reprezintă aproximativ 1,9 milioane de euro, fără TVA.
Detalii despre contractul de finanțare
Contractul de finanțare nr. 13/2023 a fost semnat cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, care acționează ca Autoritate de Management pentru Programul Transport 2021 – 2027. Valoarea totală estimată a achiziției este de 9.650.359,32 lei, echivalentă cu 1.939.225,01 euro, fără TVA.
Echipamentele solicitate
Achiziția vizează un sistem complet de benzi transportoare, care include un transportator cu lanț, o bandă transportatoare cu cărucior deversor, un elevator cupe, o bandă transportatoare și un shiploader. Contractul va acoperi de asemenea și montajul, precum și punerea în funcțiune a echipamentelor achiziționate.
Locația și durata contractului
Livrarea echipamentelor se va realiza la punctul de lucru din Năvodari, situat în Port Midia, la Baza de Export Animale Vii. Durata contractului de achiziție va fi de trei luni începând de la data semnării, fără a depăși 31 decembrie 2024.
Informații despre Midia Internațional SA
Înființată în 1992, Midia Internațional SA are sediul în Portul Midia, în Baza Export Animale Vii, și este o societate pe acțiuni cu capital 100% românesc. Administratorul firmei este Ioana Tudose, iar capitalul social este deținut de Prodexport Logistics SA. În 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de 37.577.287 lei, un profit net de 6.148.820 lei și datorii de 41.007.634 lei, având un număr de 101 angajați.
Despre Prodexport Logistics SA
Prodexport Logistics SA, înființată în 2014, are sediul pe Bulevardul Mamaia, în Hotel Turist, și se specializează în manipulări. În 2023, societatea nu a desfășurat activitate, dar a raportat un profit net de 2.802.540 lei și datorii de 19.542.839 lei, având un singur angajat. Administratorul firmei este Elena Lisandru, iar acționarii includ Lucian Marius Lisandru (44%), Carmen Maxim (10%), Teodora Moraru (9%), Nicoleta Vîrlănuță (9%), Alfredo Remus Budur (2%) și Epsilon Vision SRL (26%).
Acționariatul Utilaj Greu SA Murfatlar
Firma care deține Portul Midia a devenit acționar majoritar al Utilaj Greu SA Murfatlar. Conform unui raport adresat Bursei de Valori București pe 23 aprilie 2024, Prodexport Logistics SA a ajuns la o cotă de 70,3856% din acțiunile Utilaj Greu SA Murfatlar.
Informații despre Utilaj Greu SA Murfatlar
Utilaj Greu SA Murfatlar a fost fondată în 1991, prin preluarea patrimoniului fostei Întreprinderi de Utilaj Greu Basarabi, implicată în construcția canalelor navigabile. Compania se ocupă cu închirierea de spații și utilaje pentru construcții. În 2023, Utilaj Greu SA Murfatlar a raportat o cifră de afaceri de 1.177.182 lei, pierderi de 213.630 lei, datorii de 219.956 lei și are șapte angajați.
Activitatea Portului Midia
Portul Midia este specializat în transportul de mărfuri generale, axându-se pe manipularea și depozitarea mărfurilor supradimensionate, containerelor, îngrășămintelor și altor tipuri de mărfuri. Operațiunile desfășurate în Portul Midia includ încărcarea animalelor și alte activități specifice sectorului de transport.
Portul Midia Internațional: Infrastructură și Capacitate Operațională
Portul Midia Internațional, un operator portuar de referință, dispune de danele nr. 5, 6, 7 și 8, situate în zona Midia Năvodari. Aceste dăne sunt echipate cu un pescaj de 9 metri, având o adâncime operațională maximă de 8,4 metri. Terminalul se întinde pe o suprafață totală de 205.000 mp, incluzând 55.000 mp de platforme betonate și 70.000 mp de platforme pietruite.
Dintre platformele pietruite, 50.000 mp sunt alocați unui antrepozit vamal de tip A, destinat satisfacerii cerințelor vamale ale clienților. Portul beneficiază de o conectivitate eficientă, având două linii de cale ferată care facilitează transportul feroviar, precum și drumuri separate pentru intrarea și ieșirea camioanelor, astfel încât să se evite congestiile între transportul rutier și cel feroviar.