Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis anularea parțială a Pachetului Mobilitate I.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene în favoarea României

Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au salutat hotărârea emisă de Curtea de Justiție a Uniunii Europene pe data de 4 octombrie 2024, în cazul C-547/20, România împotriva Parlamentului European și a Consiliului. Conform comunicatului oficial, instanța europeană a dat câștig de cauză României, anulând o prevedere din Pachetul Mobilitate I care obliga operatorii de transport rutier să returneze vehiculul la centrul operațional din statul membru de stabilire la fiecare opt săptămâni.

Reprezentarea juridică a României în acest proces a fost asigurată de Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiție a Uniunii Europene, cu sprijin din partea juriștilor Serviciului Contencios UE din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Hotărârea pronunțată pe 4 octombrie 2024 este rezultatul eforturilor comune ale mai multor ministere, inclusiv Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Muncii și Securității Sociale, precum și al Consiliului Concurenței. Această decizie este considerată definitivă.

Contextul Pachetului Mobilitate I

Pachetul Mobilitate I include trei acte legislative publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 31 iulie 2020:

  • Regulamentul (UE) 2020/1054, care modifică Regulamentul (CE) nr. 561/2006 referitor la cerințele minime privind duratele de conducere și perioadele de odihnă, precum și Regulamentul (UE) nr. 165/2014 privind tahografele;
  • Regulamentul (UE) 2020/1055, care modifică Regulamentele (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 pentru a le adapta la evoluțiile din sectorul transporturilor rutiere;
  • Directiva (UE) 2020/1057, care stabilește norme specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și modifică Directiva 2006/22/CE referitoare la cerințele de control.

Amintim că, pe 23 octombrie 2020, Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor informau că Guvernul României a sesizat Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu trei acțiuni în vederea anularii prevederilor controversate din Pachetul Mobilitate I.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *