Un nou port va fi construit la Ovidiu: iată care este stadiul actual al proiectului!

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Construirea unui nou port la Marea Neagră: Portul Ovidiu

România se pregătește să dezvolte un nou port pe Marea Neagră, intitulat Portul Ovidiu, situat pe malul stâng al Canalului Poarta Albă – Midia Năvodari, având o suprafață de 33.000 de metri pătrați. Acest proiect are ca scop principal reducerea aglomerării din Portul Constanța și îmbunătățirea transportului de mărfuri, în special a cerealelor. Noul port va include trei dane de operare, o platformă de operare portuară, rețele de alimentare cu energie electrică și apă, precum și utilități necesare la dane. De asemenea, va fi construită o clădire administrativă și va fi reabilitat drumul de acces. În același timp, se derulează lucrări de reabilitare a portului vechi de pe malul drept al canalului, în apropierea localității Ovidiu.

Detalii despre proiectul de modernizare

Proiectul intitulat „Modernizare și extindere capacitate de operare în Portul Ovidiu. Etapa II“ este structurat în două etape distincte. Pe malul drept, la portul vechi, se efectuează lucrări de modernizare a cheurilor existente, refacerea sistemului de acostare și protecția cheurilor, cu un grad de finalizare de 14%. De asemenea, se derulează betonarea platformelor portuare existente (6%), modernizarea drumurilor din incinta portuară (6%), executarea rețelei de alimentare cu energie electrică și apă (15%) și construcția unei clădiri administrative (15%). Totodată, se realizează împrejmuirea și securizarea incintei portuare.

Pe malul stâng, unde va fi construit noul port, lucrările includ realizarea unui cheu vertical cu trei dane de operare, având un grad de finalizare de 82%. De asemenea, se execută platforma de operare portuară în spatele cheului vertical (10%) și se reabilitează drumul de acces (7%), conform informațiilor furnizate de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA.

Stadiul lucrărilor

În prezent, stadiul fizic total al lucrărilor este de 41%, iar finalizarea acestora este preconizată pentru vara anului viitor. Valoarea totală a lucrărilor este de 62.896.048,87 lei, TVA inclus. Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost încheiat cu asocierea Building Construction Mea SRL, lider al proiectului, împreună cu G&M Road Building Engineering SRL și Building Design 2000 TOP, în calitate de asociați. Supervizarea lucrărilor este asigurată de TPF Inginerie SRL.

Reabilitarea Portului Luminița din Năvodari

În paralel, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA implementează un proiect de reabilitare a Portului Luminița din Năvodari. Acest proiect vizează reabilitarea cheurilor și fronturilor de așteptare, modernizarea drumului de acces către port și a drumurilor din incintă, precum și asigurarea adâncimilor de navigație necesare.

Proiect de extindere a capacității portuare în derulare

Se dezvoltă un proiect ambițios destinat extinderii capacității de operare a unui port important, care vizează atât construcția de noi dane, cât și modernizarea infrastructurii existente. Printre principalele activități se numără realizarea a patru dane noi, reabilitarea și betonarea platformei portuare, împrejmuirea și securizarea incintei, precum și construirea unei clădiri administrative. De asemenea, se preconizează asigurarea utilităților necesare, precum apă și energie, pentru noile facilități și iluminatul zonei portuare. Valoarea totală a acestui proiect se ridică la 109.065.154,38 lei, inclusiv TVA.

Stadiul lucrărilor

În prezent, lucrările se află în diverse etape de execuție, după cum urmează:

  • Reabilitarea cheurilor și fronturilor de așteptare existente – 50%;
  • Modernizarea drumului de acces spre port și a drumurilor de incintă – 15%;
  • Extinderea capacității de operare a portului prin execuția a 4 dane noi – 30%;
  • Execuția împrejmuirii și securizarea incintei portuare – 63%;
  • Execuția unei clădiri administrative – 50%;
  • Asigurarea utilităților (apă și energie) la dane și clădirea administrativă – 30%.

Proiectul în cadrul termenelor contractuale

Reprezentanții autorităților implicate au declarat: „La acest moment, se depun toate diligențele pentru încadrarea în termenele contractuale, atât din partea Antreprenorului, cât și a Beneficiarului“.

Detalii despre licitație și supervizare

Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost câștigată de aceeași asociere care s-a ocupat și de reabilitarea Portului Ovidiu. Supravegherea lucrărilor este asigurată de TPF Inginerie SRL.

Progresul lucrărilor

Până la data de 15 septembrie 2024, stadiul fizic total al lucrărilor este de 25%.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *