Proiect educațional bilateral între România și Turcia la Școala „Gheorghe Țițeica”: o săptămână deosebită cu rezultate remarcabile.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Elevii clasei a VIII-a E de la Școala Gimnazială Nr. 30 „Gheorghe Țițeica” în Turcia

În perioada 21-27 octombrie 2024, elevii clasei a VIII-a E de la Școala Gimnazială Nr. 30 „Gheorghe Țițeica” din Constanța au avut parte de o experiență educațională valoroasă în cadrul programului „Școala altfel”, desfășurat în Turcia. Aceștia au fost implicați în proiectul bilateral româno-turc „Intercultural Insights”, care le-a oferit oportunitatea de a învăța prin descoperire și interacțiune culturală.

Programul a fost organizat la inițiativa Fundației „Romania Dobruca Kirim Göçmenleri Kültür ve Dayanișma Derneği”, condusă de Metin Gündoğdu, și cu sprijinul Primăriei Generale a orașului Eskișehir, înfrățit cu Constanța din 2015. Elevii, însoțiți de directorul școlii, prof. dr. Marinica Târziu, și câțiva profesori, au explorat diverse atracții culturale din Turcia, îmbogățindu-și astfel bagajul de cunoștințe.

Întâlniri cu colegii turci

În orașul Eskișehir, elevii români au avut ocazia să interacționeze cu colegii lor de la școlile „Gelișim Okullari” și „Necip Fazil Kisakürek”, cu care instituția constănțeană a stabilit protocoale de colaborare pentru activități viitoare. În cadrul întâlnirilor, elevii turci au prezentat aspecte din istoria recentă a Turciei, inclusiv informații despre Mustafa Kemal Atatürk și despre atracțiile turistice din Eskișehir, pe care elevii români le-au vizitat ulterior.

Printre acestea s-au numărat cartierul Odunpazari, Muzeul de artă modernă, Muzeul de ceară, Muzeul Hamam, Grădina Zoologică, Planetariul și Muzeul de Științe, unde au avut ocazia să învețe despre dinozauri și să experimenteze simulări ale fenomenelor naturale, precum cutremurele și tornadele. Elevii din Constanța au prezentat, în limba engleză, informații despre istoria și geografia României, atracțiile orașului Constanța și despre Școala „Gheorghe Țițeica”, răspunzând totodată întrebărilor colegilor turci.

Întâlniri oficiale și perspective de carieră

Pe lângă activitățile educaționale, elevii au avut parte de întâlniri oficiale care le-au deschis perspective pentru viitoare cariere în politică sau diplomație. Aceștia au fost primiți de primarul orașului Eskișehir, doamna Ayşe Ünlüce, și de primarul regiunii Tepebași, domnul Ahmet Ataç, care au răspuns cu amabilitate întrebărilor elevilor. Vizitând sedii ale primăriilor, au admirat opere de artă și au aflat mai multe despre istoria și cultura orașului.

Pe 25 octombrie, ambasadorul României în Turcia, Excelența Sa domnul Ștefan Tinca, le-a oferit elevilor o întâlnire, prezentându-le activitățile desfășurate de o ambasadă și competențele necesare pentru o carieră diplomatică. De asemenea, elevii au vizitat mausoleul lui Kemal Atatürk și muzeul dedicat acestuia, asistând la ceremonia de schimbare a gărzii și la intonarea imnului național turc.

Importanța componentelor patriotice în educația elevilor

Elevii din Dobrogea au avut ocazia să descopere semnificația profundă a patriotismului în educația poporului turc, evidențiind respectul deosebit pentru istoria grandioasă a țării. Participarea la activități bilaterale le oferă o experiență unică, în care pot explora tradițiile, cultura și sistemul educațional al unei alte națiuni.

Conform directorului Școlii „Gheorghe Țițeica”, prof. dr. Marinica Târziu, cunoștințele dobândite de elevi în cadrul acestor activități sunt extrem de valoroase. Educația care depășește limitele claselor, unde elevii simt adesea presiunea evaluărilor, devine astfel o experiență memorabilă și formativă. Exemplul elevilor turci care s-au implicat activ în pregătirile pentru Zilele Naționale ale Turciei a avut un impact puternic asupra tinerilor, inspirându-i pentru sărbătoarea Marii Uniri din România.

Experiențele de învățare sunt cu mult mai convingătoare atunci când elevii au ocazia să interacționeze direct cu subiectele studiate. De exemplu, compararea înălțimii cu un dinozaur replicat la mărime naturală sau simțirea magnitudinii unui cutremur prin simulări adecvate transformă lecțiile teoretice în momente de învățare captivante și relevante. Aceste activități le oferă elevilor o înțelegere profundă a realităților, demonstrând că exercițiile de autoapărare nu sunt doar teorie, ci pot avea un impact real asupra vieții.

Astfel, elevii clasei a VIII-a E au beneficiat de o oportunitate remarcabilă de a învăța într-o săptămână ceea ce alții reușesc să acumuleze într-un întreg an, devenind astfel mai conștienți de valorile istorice și culturale ale națiunii lor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *