Prelungire a termenului pentru licitația drumului alternativ Techirghiol
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat o nouă extindere a termenului pentru depunerea ofertelor în cadrul licitației destinate proiectării și execuției drumului alternativ Techirghiol, cunoscut și sub denumirea de Autostrada Litoralului. Noul termen limită este 25 noiembrie 2024, după ce procedura a fost amânată de șapte ori până în prezent.
Licitația pentru contractul de proiectare și execuție a Autostrăzii Litoralului – Alternativa Techirghiol a fost inițiată la începutul verii anului trecut, având ca dată inițială 8 august 2024. De la debutul procesului, termenul a fost extins de mai multe ori, iar acum a fost stabilită data de 25 noiembrie 2024 ca termen final. Valoarea estimată a contractului este de 4.806.895.100 lei, fără TVA, iar durata acestuia include un an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.
Studiul de fezabilitate a fost aprobat la sfârșitul anului trecut, iar în luna februarie a acestui an, Guvernul României a validat indicatorii tehnico-economici pentru Alternativa Techirghiol, care va ocoli stațiunea Eforie Nord, cunoscută pentru aglomerația de care suferă în sezonul estival.
Ministrul Transporturilor a subliniat importanța noului drum, menționând că acesta va facilita legătura între Autostrada București – Constanța (A2) și Centura Constanța (A4) cu sudul litoralului românesc, în apropierea localității Mangalia. Traseul va oferi o alternativă modernă la DN 39, un drum național care devine extrem de aglomerat în perioada verii. De asemenea, va îmbunătăți accesul la localitățile Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August.
Alternativa Techirghiol se va întinde pe o lungime de 30,59 kilometri, fiind amplasată paralel cu litoralul. Aceasta va conecta Centura Constanța (A4) cu sudul litoralului românesc, ocolind localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August, având ca punct final stațiunea Olimp.
Proiectul preconizează construcția unui drum de tip autostradă, cu două benzi de circulație pe cada sens, 31 de structuri (poduri, pasaje, viaducte), spații de servicii, parcări, un centru de întreținere și coordonare, precum și cinci noduri rutiere, inclusiv Nodul rutier Cumpăna, Nodul rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură, Nodul rutier ce leagă drumul de legătură de pasajul DN 39A – DN 39, Nodul rutier DN 38 și Nodul rutier 23 August.
În plus, proiectul include și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere, contribuind astfel la îmbunătățirea mediului înconjurător.