Capturi ale platformei Transocean Barents în Portul Agigea

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Transocean Barents a sosit la Constanța pentru pregătirea forajului

Unitatea mobilă de foraj offshore semi-submersibilă Transocean Barents a ajuns în portul Constanța, pregătind astfel terenul pentru operațiunile de foraj ce vor fi realizate pentru OMV Petrom și Romgaz. Aceasta este parte a proiectului Neptun Deep, cu forajul estimat să înceapă în anul 2025.

„Proiectul Neptun Deep progresează conform planului stabilit de Romgaz și OMV Petrom. Astăzi, am înregistrat un pas semnificativ. Această platformă reprezintă o realizare inginerescă, capabilă să opereze atât la adâncimi reduse, cât și la mii de metri sub apă. Sosirea Transocean Barents în portul românesc de la Marea Neagră subliniază eforturile depuse de cele două companii, cu sprijinul Ministerului Energiei, pentru a asigura independența și securitatea energetică a României în ceea ce privește gazele naturale”, a declarat ministrul Sebastian Burduja.

„Sosirea platformei este un moment esențial în demersul nostru de a dezvolta primul proiect de gaze în zona de apă adâncă din România, în colaborare cu partenerul nostru Romgaz. Neptun Deep este un proiect strategic nu doar pentru România, ci și pentru Uniunea Europeană. Acesta va contribui la independența energetică a țării și la stimularea creșterii economice. Ne angajăm să finalizăm proiectul în condiții de siguranță și eficiență, pe măsură ce ne apropiem de primele livrări de gaze”, a afirmat Christina Verchere, CEO OMV Petrom.

Transocean Barents a ajuns în siguranță la Constanța după o călătorie de 18 zile, având ca punct de plecare Cartagena, Spania. Platforma a trecut, de asemenea, pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor, o operațiune care a necesitat coborârea turlei, un eveniment premieră pentru Transocean și acest tip de platformă. Înainte de plecarea din Cartagena, Transocean Barents a suferit modificări structurale importante pentru a facilita rabatarea turlei, un proces ce a necesitat aproximativ 750.000 de ore de muncă și opt luni de pregătire pentru călătoria în Marea Neagră.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *