Stațiile ITP și-au suspendat activitatea în urma unui incident.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Incident la RAR: Perturbări în activitate din cauza unei avarii tehnice

Un incident neprevăzut a avut loc în camera serverelor centrale ale Registrului Auto Român (RAR), perturbând activitatea instituției și afectând serviciile programate pentru clienți la nivel național. În urma acestui eveniment, conducerea RAR a mobilizat toate resursele necesare pentru a atenua efectele situației. De asemenea, au fost solicitați specialiști externi în IT pentru suport tehnic.

Până la remedierea problemei, clienții pot continua să se prezinte la sediile RAR conform programărilor efectuate. Documentele solicitate, cum ar fi Certificatul de Înmatriculare (CIV), vor fi eliberate ulterior, odată ce vor putea fi procesate în sistemul informatic. Angajații RAR vor informa persoanele care așteaptă documente despre momentul în care acestea vor putea fi ridicate, respectând ordinea cronologică a programărilor sau alte circumstanțe speciale, dacă este cazul.

RAR a decis ca plata pentru serviciile prestate să se efectueze doar în momentul eliberării documentelor în format fizic.

Avaria a afectat și aplicația informatică utilizată pentru înregistrarea ITP-ului la nivel național de către stațiile de inspecție tehnică autorizate, precum și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. Din această cauză, activitatea stațiilor ITP este complet suspendată.

Incidentul a fost semnalat pe 21 noiembrie 2024, în jurul orei 14:00, când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor s-au activat, provocând o întrerupere a echipamentelor esențiale pentru infrastructura IT a RAR. Este important de menționat că situația nu a fost cauzată de un atac cibernetic, nu a fost înregistrat un incendiu în camera serverelor, iar nicio persoană nu a fost afectată de activarea sistemelor de stingere care utilizează pulberi speciale pentru inhibarea arderii.

Ne cerem scuze pentru această situație fără precedent și garantăm că depunem toate eforturile tehnice pentru a o remedia cât mai repede. Toți angajații responsabili cu gestionarea acestei situații lucrează continuu de la apariția incidentului și vor fi mobilizați în rotație, 24 de ore din 24, până la restabilirea completă a sistemelor informatice.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *