Autospecială de poliție din Constanța în proces de reparare
Recent, au fost publicate imagini ce ilustrează o autospecială de poliție din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, care prezenta un aspect deteriorat în urmă cu aproximativ doi ani. Conform unui comunicat al IPJ Constanța, vehiculul este în prezent în reparare.
Reprezentanții IPJ Constanța au reacționat la imaginile difuzate de sindicate și mass-media, subliniind că, deși au fost trimise solicitări către toate subunitățile de poliție din județ pentru a comunica problemele tehnice ale autospecialelor, nu a existat nicio cerere referitoare la recolantarea vehiculului menționat.
„De la începutul anului, am colantat 37 de autospeciale și am realizat 600 de reparații și revizii pentru vehiculele din cadrul Inspectoratului”, se precizează în comunicat.
Clarificări privind starea tehnică a vehiculelor
Referitor la autospeciala în cauză, care ar fi avut plăcuțele de frână uzate, IPJ Constanța a declarat că nu a fost primită nicio solicitare de a trimite vehiculul în service pentru reparații. Acest lucru sugerează că imaginile prezentate de unele sindicate și mass-media ar putea fi distorsionate sau chiar eronate, iar IPJ își rezervă dreptul de a fi sceptic cu privire la exactitatea acestora.
„Menționăm că parcul auto al IPJ Constanța cuprinde peste 450 de autospeciale, dintre care 159 sunt noi, achiziționate în ultimii cinci ani. Autospecialele mai vechi au fost scoase din uz și casate”, se mai arată în comunicat.
Investiții în infrastructura polițienească
În ceea ce privește starea sediilor de poliție, IPJ Constanța a informat că, în ultimii cinci ani, au fost investite aproximativ 20 de milioane de lei în renovarea și reabilitarea unor unități, inclusiv Centrul Operațional și Secția 2 Poliție Vama Veche – 2 Mai. De asemenea, au fost depuse cereri pentru a obține fonduri nerambursabile destinate renovării sediilor Poliției Municipiului Mangalia, Poliției Municipiului Medgidia și Poliției Orașului Năvodari.
Între anii 2020 și 2022, au fost renovate peste 10 grupuri sanitare ale posturilor de poliție, iar lista clădirilor reabilitate este disponibilă pe site-ul oficial al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, la secțiunea Informații Publice – Achiziții Publice.
Referitor la Postul de Poliție Tortoman, IPJ va continua să monitorizeze și să îmbunătățească condițiile de lucru pentru toți angajații săi, subliniind importanța menținerii unei infrastructuri adecvate pentru desfășurarea activităților polițienești.
Informații despre Postul de Poliție Tuzla
În localitatea Tuzla, postul de poliție nu poate fi racordat la rețeaua de canalizare și apă, deoarece aceasta nu există. Ca urmare, s-a optat pentru instalarea unui grup sanitar ecologic. De asemenea, imaginile difuzate în spațiul public referitoare la acest post de poliție nu reflectă situația actuală, clădirea nefuncționând de aproximativ patru ani. Renovarea acesteia se va realiza din fonduri proprii sau prin accesarea de fonduri europene. În prezent, polițiștii din Tuzla își desfășoară activitatea într-un alt sediu, obținut printr-un contract de comodat, unde beneficiază de condiții adecvate, inclusiv birouri, apă curentă și grupuri sanitare.
Planuri de renovare a sediilor de poliție
Autoritățile au subliniat că se are în vedere în mod constant renovarea, reabilitarea sau, în cazurile necesare, construirea unor noi sedii pentru subunitățile de poliție a căror infrastructură necesită lucrări de acest tip.
Uniformele polițiștilor și problemele raportate
Referitor la uniformele polițiștilor care s-au deteriorat, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Constanța a solicitat ca aceștia să se prezinte la sediul instituției pentru a predai uniformele uzate. Acestea vor fi înlocuite fără costuri suplimentare, fiind raportate până în prezent mai puțin de 2% din cazurile de degradare la Serviciul Logistic.
Deschiderea către dialog și sesizări
Inspectoratul de Poliție Județean Constanța își reafirmă disponibilitatea de a dialoga cu sindicatele și mass-media, fiind preocupat de problemele cu care se confruntă polițiștii și căutând soluții pentru rezolvarea acestora. Polițiștii sunt încurajați să comunice orice problemă șefului nemijlocit sau conducerii instituției. De asemenea, sesizările pot fi trimise și prin email la adresa
ca*****@ct.ro
.
Apel la responsabilitate și clarificări
Este important de menționat că afirmațiile care nu se aliniază cu realitatea și care nu sunt imediat comunicate conducerii instituției pot duce la dezinformarea opiniei publice. Aceste situații pot genera un sentiment de nesiguranță în rândul cetățenilor cu privire la profesionalismul polițiștilor. Conducerea instituției își exprimă dezacordul față de manifestările care instigă și denigrează activitatea poliției, subliniind că problemele trebuie raportate prin canale legale pentru a fi remediate în mod eficient.