CNA solicită investigație asupra Tiktok pentru campania lui Călin Georgescu
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a cerut Comisiei Europene să inițieze o investigație oficială privind Tiktok, motivând că platforma a permis desfășurarea campaniei politice a lui Călin Georgescu, contrar propriilor sale standarde. Vicepreședintele CNA, Valentin Alexandru Jucan, a subliniat că acțiunile rețelei sociale de origine chineză au generat „suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei”.
Într-o postare pe Facebook, Jucan a menționat un raport realizat de EExpert Forum (EFOR), conform căruia candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere considerabilă în intențiile de vot, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost, în mare parte, atribuită unei campanii desfășurate pe Tiktok, care a implicat „coordonarea unor conturi dedicate promovării conținutului electoral, fără marcaje corespunzătoare” și „amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri precum #echilibrușiverticalitate, ce au generat milioane de vizualizări”.
Valentin Jucan a adăugat că aceste acțiuni au stârnit suspiciuni cu privire la manipularea opiniei publice și lipsa de transparență în gestionarea conținutului politic pe platforma Tiktok.