Universitatea Ovidius din Constanța încheie proiectul DIDACT ID-IFR.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Îmbunătățirea Calității Activității Didactice la Universitatea Ovidius din Constanța

Universitatea Ovidius din Constanța (UOC) a dus la bun sfârșit, în intervalul aprilie – decembrie 2024, proiectul CNFIS-FDI-2024-F-0344 intitulat „Îmbunătățirea calității activității didactice la Universitatea Ovidius din Constanța în domeniul învățământului la distanță (ID) și învățământului cu frecvență redusă (IFR) – DIDACT ID-IFR”. Conform reprezentanților instituției, scopul principal al proiectului a fost să sporească capacitatea instituțională și să îmbunătățească standardele activității didactice, inclusiv respectarea eticii și deontologiei academice în cadrul învățământului ID și IFR.

În cadrul acestui demers, s-a pus accent pe dezvoltarea continuă a personalului didactic și auxiliar, pentru a adapta procesul educațional la cerințele actuale de inovare și flexibilitate ale societății. Proiectul a urmărit, de asemenea, asigurarea accesului la informații integrate despre calitatea educațională și furnizarea de instrumente pentru promovarea calității și integrității academice.

Continuarea Demersurilor Anterioare

Proiectul DIDACT ID-IFR a continuat eforturile inițiate prin proiectele anterioare, DIDACT-IQ și INTER DIDACT, având ca obiectiv dezvoltarea unui sistem integrat de management al calității în activitatea didactică și de cercetare la UOC. Aceasta a fost subliniată de prof. univ. dr. habil. Elena Condrea, prorector al UOC pentru cercetare, dezvoltare și inovare.

Participarea și Activitățile Proiectului

Peste 100 de cadre didactice și personal auxiliar, alături de mai mult de 200 de studenți, au fost implicați în activitățile proiectului, care au inclus:

  • Un curs de perfecționare pentru cadrele didactice, axat pe elaborarea resurselor educaționale în tehnologie ID și alte materiale specifice învățământului ID-IFR.
  • Un curs de perfecționare pentru personalul didactic auxiliar, destinat gestionării studenților în cadrul sistemelor ID-IFR.
  • Schimburi de experiență între cadre didactice din UOC și colegi din universități precum Universitatea „Bogdan Vodă” din Cluj-Napoca și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, dar și din străinătate, inclusiv Università degli Studi di Foggia din Italia.
  • Schimburi de bune practici între personalul auxiliar din UOC și colegi din alte universități din țară.
  • O masă rotundă dedicată schimbului de bune practici privind îmbunătățirea calității activității didactice în format ID-IFR.
  • Seminarii pentru cadrele didactice și studenți, axate pe respectarea standardelor de etică și integritate academică, în contextul utilizării tehnologiilor de inteligență artificială.

Finanțarea Proiectului

Pe parcursul implementării sale, proiectul DIDACT ID-IFR a beneficiat de o finanțare de 335.000 de lei din bugetul Ministerului Educației, dedicată dezvoltării instituționale.

Îmbunătățirea calității activității didactice

Recent, s-a pus accent pe necesitatea îmbunătățirii calității activității didactice, având în vedere importanța respectării deontologiei și eticii academice. Acest demers vizează crearea unui mediu educațional mai eficient și responsabil, care să beneficieze atât studenții, cât și cadrele didactice implicate în procesul de învățământ.

Finanțarea proiectului

În ceea ce privește resursele financiare necesare pentru implementarea acestui proiect, Universitatea „Ovidius” Constanța a alocat suma de 60.000 lei. Această sumă reprezintă o cotă de cofinanțare de 17,91% din totalul proiectului, subliniind astfel angajamentul instituției de a sprijini inițiativele menite să îmbunătățească calitatea educației.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *