CFR SA a demarat procesul de licitație pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Licitație pentru Modernizarea Infrastructurii Feroviare din Portul Constanța

Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA a anunțat lansarea licitației pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor aferente proiectului de investiții intitulat „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”.

Valoarea totală estimată a contractului se ridică la 619.509.527,76 lei, fără TVA. Finanțarea va proveni din Programul Transport (PT) 2021 – 2027, Axa 3, destinată îmbunătățirii conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport feroviar, precum și din fonduri externe nerambursabile postaderare.

Durata de Implementare și Lucrările Incluse

Contractul va fi implementat pe o durată de 37 de luni, începând de la emiterea Ordinului de începere, dintre care 7 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 30 de luni pentru execuția lucrărilor.

Etapa III a proiectului include lucrări de modernizare la următoarele obiective:

  • PORT CONSTANȚA SUD
  • Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătură între Agigea Ecluză și Agigea Sud)
  • Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat
  • Port Constanța Ferry Boat
  • ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI CMT Constanța

Informații despre Licitație

Anunțul de participare la procedura de licitație deschisă și documentația aferentă au fost publicate în Jurnalul Uniunii Europene (TED), iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 10 februarie 2025, ora 15:00. De asemenea, anunțul va fi disponibil în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), cu numărul CN 1076240.

Beneficiile Proiectului

Implementarea proiectului „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” este așteptată să aducă numeroase beneficii, printre care:

  • Îmbunătățirea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
  • Conectivitatea sporită a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;
  • Facilitarea integrației și interoperabilității între diferitele moduri de transport;
  • Eliminarea blocajelor în această secțiune;
  • Îmbunătățirea siguranței și eficienței infrastructurii;
  • Promovarea transportului feroviar ca opțiune viabilă;
  • Sprijinirea economiei naționale;
  • Atragerea de noi investitori în zonă, contribuind astfel la dezvoltarea pieței locale și regionale a forței de muncă.
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *