Modificări în Codul Rutier pentru Tineri
Se preconizează modificări semnificative în Codul Rutier, care vor afecta în special tinerii sub 21 de ani. Conform noilor reglementări, aceștia nu vor mai avea voie să conducă vehicule cu o putere de peste 100 de cai putere. De asemenea, adolescenții vor fi obligați să aibă un însoțitor în mașină atunci când se află la volan. Scopul acestor măsuri este de a diminua numărul accidentelor rutiere, care, conform statisticilor, sunt generate în principal de viteza excesivă.
Statistici Alarmante în România
În primele șapte luni ale acestui an, România a înregistrat 148 de decese și peste 300 de răniți grav în urma accidentelor rutiere. Specialiștii subliniază că tinerii au o tendință pronunțată de a conduce cu viteză, ceea ce contribuie la aceste statistici îngrijorătoare. În acest context, un proiect de lege aflat în dezbatere în Camera Deputaților își propune să reducă numărul accidentelor cauzate de viteza excesivă.
Propuneri pentru Îmbunătățirea Siguranței Rutiere
Parlamentarii propun creșterea numărului de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi și amplificarea prezenței radarelor pe drumurile naționale. Aceștia doresc ca tinerii sub 21 de ani să nu mai conducă mașini cu o putere mai mare de 100 de cai putere. Cătălin Codescu, președintele AVAC, a declarat că tinerii cu vârste de până la 25 de ani sunt responsabili pentru un număr disproportionat de accidente, subliniind aspectele de iresponsabilitate și imaturitate asociate cu această categorie de șoferi.
Părerile Cetățenilor
Unii români contestă eficiența acestor restricții, afirmând că o legislație mai severă în ceea ce privește obținerea permisului de conducere ar putea fi o soluție mai bună pentru reducerea accidentelor. O altă modificare propusă ar permite tinerilor să obțină permisul de conducere de la 17 ani, însă aceștia ar trebui să fie însoțiți de un adult.
Importanța Însuțitorului
Cătălin Codescu a subliniat că rolul însoțitorului este crucial în primul an de la obținerea permisului, având rolul de a învăța tinerii să gestioneze diverse manevre. Deși aceste măsuri sunt considerate utile, rămâne de văzut cum se va concretiza proiectul de lege.
Opinile Românilor despre Amenzi și Legislație
Mulți români consideră că ar trebui să se mărească amenzile, în conformitate cu practicile din Occident, și să se revizuiască legile rutiere. Aceștia susțin că tinerii nu ar trebui să fie supuși unor reguli suplimentare și că noile măsuri nu vor avea un impact semnificativ asupra accidentelor. De asemenea, Uniunea Europeană a decis ca toate automobilele produse începând din această vară să fie echipate cu senzori pentru limitarea vitezei, în încercarea de a spori siguranța rutieră la nivel european.