Licitația pentru modernizarea liniei feroviare Constanța – Mangalia a fost anulată: iată motivele.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Anularea licitației pentru reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia

După numeroase întârzieri în depunerea ofertelor destinate reabilitării și electrificării liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, CFR a anunțat, în luna august a acestui an, că două asocieri de firme au manifestat interes pentru contract. Acestea sunt Asocierea Drum Asfalt – Alstom Transport SA și Asocierea IC Ictas Inşaat Sanayi Ve Ticaret AS – Rotary Construcții Mentenanță. Cu toate acestea, recent, licitația a fost anulată, iar ofertele au fost declarate neconforme.

Valoarea estimată a achiziției publice pentru proiectare și execuție era de 1.317.921.813,80 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare urma să fie asigurată din fonduri nerambursabile, în cadrul capitolului Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu o perioadă de elaborare între 2021 și 2030, precum și din bugetul de stat.

Importanța liniei de cale ferată Constanța – Mangalia

Linia de cale ferată Constanța – Mangalia reprezintă o componentă esențială a rețelei feroviare din România, având un rol crucial în transportul de călători și marfă. Aceasta deservește zona turistică de sud a litoralului Mării Negre, facilitând accesul către agenții economici din Porturile Constanța și Mangalia.

Electrificarea, dublarea și reabilitarea acestei linii vor permite trenurilor de lung parcurs să ajungă direct în stațiunile de pe litoralul românesc, eliminând necesitatea transbordării călătorilor sau a schimbării locomotivei. Aceasta va contribui la preluarea unei părți din traficul de călători de pe drumurile naționale, având ca scop reducerea aglomerației și a accidentelor. Principala direcție a lucrărilor este creșterea atractivității și competitivității transportului feroviar, prin îmbunătățirea calității serviciilor și a siguranței în exploatare.

Detalii despre proiectul de electrificare și reabilitare

Linia de cale ferată Constanța – Mangalia face parte din Magistrala 800 București – Constanța – Mangalia, având o lungime de 42,9 km, măsurată între axele stațiilor Constanța și Mangalia. Aceasta deservește stațiunile turistice din sudul litoralului românesc, precum și Portul Constanța și Portul Mangalia. Proiectul vizează „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia“, având ca obiectiv principal asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar.

Printre rezultatele și efectele așteptate se numără: reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța; diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră și a impactului asupra mediului; creșterea siguranței și reducerea accidentelor; sporirea numărului de trenuri de călători care pot circula între Constanța și Mangalia; creșterea traficului de marfă prin introducerea tracțiunii electrice; reducerea consumului de energie; îmbunătățirea confortului călătorilor și calității serviciilor de transport; modernizarea facilităților din stațiile principale; și un grafic de circulație cadențat, operat cu material rulant performant.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *