Reînceperea circulației pe „Golden Gate de România”
Circulația pe podul suspendat de peste Dunăre, cunoscut sub numele de „Golden Gate de România”, a fost reluată pe sensul Tulcea-Brăila. O parte semnificativă din asfalt a fost refăcută, utilizând o rețetă nouă. Cu toate acestea, sensul Brăila-Tulcea rămâne în continuare în reparații provizorii, urmând să fie reasfaltat abia în primăvară, în funcție de rezistența noii formule de asfalt.
Detalii despre rețeta de asfalt
Șoferii pot circula din nou pe sensul reabilitat, care a fost închis timp de trei luni pentru a permite lucrările de reasfaltare. Noua rețetă de asfalt, testată în laboratoare din Italia, este considerată mai rezistentă, având capacitatea de a susține autoturismele cu tiraj mare. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a declarat că noul asfalt este mai dur decât cel inițial, ceea ce poate genera probleme în sezonul rece, din cauza elasticității reduse.
Starea actuală a lucrărilor
Sensul dinspre Brăila a fost închis temporar pentru reparații și nu va fi refăcut cu noua rețetă de asfalt decât după ce noul material va demonstra eficiența sa pe parcursul iernii, conform celor afirmate de reprezentanții CNAIR. De asemenea, constructorul se confruntă cu alte probleme care necesită atenție la „Golden Gate de România”.
Monitorizarea lucrărilor și opinia șoferilor
„Vor reface planeitatea și la rampa care s-a tasat dinspre Brăila. Constructorii afirmă că au reușit să oprească tasările, însă situația va fi monitorizată până anul viitor pentru a verifica efectiv dacă au fost soluționate”, a adăugat Alin Șerbănescu. În timp ce unii șoferi își pierd speranța, alții rămân optimiști cu privire la viitorul podului.
Informații financiare și inaugurarea podului
Podul, cu o lungime de aproape doi kilometri, a avut un cost de peste 500 de milioane de euro, parte din sumă fiind acoperită din fonduri europene. Deși obiectivul a fost inaugurat cu mare fast în luna iulie 2023, acesta nu a fost recepționat încă de beneficiar.