Accesul pe vasele către Deltă, îngreunat de scăderea cotelor Dunării

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 576

Sursa foto:

0:00

Îngreunarea transportului pe Dunăre din cauza scăderii cotelor

Tranzitul persoanelor și al mărfurilor pe pasarelele care leagă malul Dunării la Tulcea de navele ce efectuează transport regulat între municipiu și localitățile din Delta Dunării este afectat semnificativ. Această situație este cauzată de înclinația tot mai accentuată a pasarelor, înregistrată pe fondul cotelor scăzute ale fluviului.

Robert Costache, șeful flotei societății Navrom Delta SA, a subliniat că dificultățile sunt resimțite în special de lucrătorii care se ocupă cu încărcarea navelor cu produse esențiale pentru comunitățile izolate din Deltă. „Având în vedere cotele scăzute, accesul pe nave se face pe schele care au acum o înclinație foarte mare, iar angajații noștri trebuie să urce și să coboare în repetate rânduri. Este un efort fizic considerabil. Ne concentrăm pe livrarea mărfurilor de strictă necesitate, iar acestea trebuie să ajungă la populația din Deltă”, a declarat Costache.

Probleme de proiectare la faleza Ivan Patzaichin

Directorul executiv al firmei, Nicolae Chichi, a menționat că situația putea fi anticipată încă din faza de proiectare a falezei Ivan Patzaichin, reabilitată de Consiliul Județean în urmă cu câțiva ani. „Proiectantul ar fi trebuit să prevadă o cotă diferită de așezare a pasarelor la cotele scăzute. Aceasta a fost o omisiune. Vom notifica administratorul portului pentru a vedea dacă putem corecta situația în extrasezon. Este necesară o modificare a așezării pasarelor, iar aceste lucrări pot fi realizate treptat în această perioadă”, a afirmat Chichi.

El a adăugat că în zilele de transport marfă, angajații societății încarcă până la 35 de tone de produse în navele care navighează pe cele trei brațe ale Dunării. Pentru a preveni accidentele cauzate de înclinația pasarelor și de aglomerație, angajații supraveghează îmbarcarea pasagerilor, iar până în prezent nu s-au raportat incidente.

Mărturii ale pasagerilor

Angela Manea, o pasageră a unei nave a societății Navrom Delta SA, a declarat: „Pe pasarelă, merg mai încet și mă țin de bară. Vin săptămânal la Tulcea, deoarece la Băltenii de Jos, unde locuiesc, nu avem niciun magazin, nu găsim pâine sau alte produse.”

Contextul actual al cotelor Dunării

Faleza Ivan Patzaichin a fost gestionată timp de 25 de ani de Administrația Porturilor Dunării Maritime din Galați și de Primăria municipiului Tulcea, fiind preluată în administrare în 2014 de Consiliul Județean pentru lucrări de reparație. După reabilitare, aceasta a fost predată Administrației Zonei Libere din Sulina. De la începutul lunii curente, cota Dunării a scăzut sub 100 de centimetri pe raza județului Tulcea. Conform datelor, cota fluviului la Tulcea se situează la 55 de centimetri, înregistrând o scădere de doi centimetri față de ziua precedentă. Tendința apelor Dunării este de creștere în următoarele zile, cu până la opt centimetri.

Scăderi semnificative ale nivelului apei în mai multe localități din România

În ultimele zile, nivelul apei în diverse zone din România a înregistrat scăderi notabile. La Brăila, s-au observat diminuări de până la 10 centimetri, în timp ce la Giurgiu, nivelul apei a scăzut cu până la 12 centimetri. Această tendință este îngrijorătoare și merită o atenție sporită din partea autorităților locale și a specialiștilor în domeniu.

Aceste fluctuații ale nivelului apei pot avea un impact semnificativ asupra ecosistemelor locale, dar și asupra activităților economice din regiune. Monitorizarea constantă a acestor schimbări este esențială pentru a putea lua măsuri adecvate în timp util.

Distribuie acest articol