Actele de stare civilă sunt disponibile și în format electronic.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 155

Sursa foto:

0:00

Solicitarea Actelor de Stare Civilă în Constanța

Actele de stare civilă pot fi solicitate și obținute de la Serviciul Stare Civilă al Direcției Locale de Evidență a Persoanelor din Constanța, atât în format fizic, cât și electronic. În luna mai a acestui an, Primăria Constanța a aderat la proiectul „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC)“, un program național inițiat de Ministerul Afacerilor Interne.

Beneficiile SIIEASC

SIIEASC are ca scop informatizarea procesului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar pentru dezvoltarea și accesarea serviciilor electronice asociate informațiilor de stare civilă.

Conform Primăriei Constanța, începând cu 24 septembrie 2024, sistemele centrale și locale care gestionează informațiile de stare civilă vor fi interconectate. Astfel, documentele vor putea fi obținute atât în format fizic, cât și electronic. De asemenea, certificatele de stare civilă vor putea fi solicitate de la orice serviciu de stare civilă, eliminând necesitatea deplasării în localitatea unde a fost înregistrat evenimentul, precum și a multiplelor adrese și documente între instituții. Singura condiție este ca primăria de la care se face solicitarea să fie conectată la sistemul SIIEASC.

Traducerea Certificatelor de Stare Civilă

La cerere, noile certificate de stare civilă eliberate pot include, pe verso, traducerea în una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene. Aceasta opțiune nu se aplică certificatelor deja emise pentru care se solicită un duplicat.

Reducerea Redundanțelor și Digitalizarea Documentelor

SIIEASC nu doar că aduce noutăți în sistem, dar și elimină redundanțele informaționale din sistemele locale și centrale care se ocupă cu datele de stare civilă. Documentele vor fi digitalizate și stocate electronic, facilitând astfel accesul la informații și reducând birocratia asociată.

Distribuie acest articol