Aprobată de plen, diminuarea numărului de posturi în cadrul Camerei Deputaților

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Reducerea posturilor din Camera Deputaților

Plenul Camerei Deputaților a votat, miercuri, un proiect de hotărâre care prevede reducerea cu 240 a numărului de posturi din compartimentele acestui for legislativ. Votul a fost favorizat de 199 de deputați, în timp ce 86 au fost împotrivă și 23 s-au abținut.

Conform hotărârii, reducerea posturilor se va face astfel: Cancelarie – 1, Secretar General – 6, Departamentul Secretariatului Tehnic – 12, Departamentul legislativ – 59, Direcția control și management organizațional – 4, Direcția comunicare și relații publice – 7, Direcția pentru promovarea activității parlamentare – 3, Departamentul economic – 5, Direcția generală resurse umane și salarizare – 6, Serviciul audit – 2, Direcția afaceri interne – 9, Secretar general adjunct 1 – 1, Departamentul de studii parlamentare și politici UE – 8, Direcția generală de afaceri externe și protocol – 4, Centrul internațional de conferințe – 33, Direcția achiziții publice – 1, Secretar general adjunct 2 – 1, Departamentul transporturi și administrativ – 30, Direcția tehnic-operativă – 7, Direcția informatică și telecomunicații – 5, Centrul de dezvoltare tehnologică – 26, Secretar general adjunct 3 – 6, Secretar general adjunct 4 – 1, Biroul guvernanță corporativă – 3.

De asemenea, hotărârea prevede desființarea posturilor de la birourile președinților comisiilor permanente, precum și câte un post de la Cancelaria președintelui și de la fiecare cabinet de vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Implementarea măsurilor de reorganizare

În termen de cinci zile de la aprobarea acestei hotărâri, președintele Camerei Deputaților va desemna postul care se va reduce la Cancelaria președintelui. Tot în aceeași perioadă, fiecare vicepreședinte va nominaliza postul ce va fi eliminat din structura cabinetului său.

Potrivit hotărârii, la 1 martie, Cătălin Mihalache va părăsi funcția de secretar general adjunct, iar atribuțiile sale vor fi redistribuite celorlalți secretari generali adjuncți, conform deciziei Biroului permanent, la propunerea secretarului general. De asemenea, se vor desființa posturile din compartimentul Secretar general adjunct 3 și posturile ocupate de persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, dar și cele vacante din compartimentele menționate.

Proceduri pentru personalul afectat

Hotărârea stipulează că, în termen de maxim 35 de zile de la adoptare, se vor încheia raporturile de serviciu ale personalului cu funcții de conducere care beneficiază de pensie de serviciu, pensie în sistemul public sau pensie militară.

În plus, persoanele care îndeplinesc condițiile de pensionare au la dispoziție un termen de maxim 10 zile pentru a solicita acordarea pensiei conform legislației în vigoare.

În final, se menționează că personalul cu raportul de serviciu suspendat la cerere va relua activitatea în aceeași dată cu adoptarea hotărârii.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *