Au început lucrările de reabilitare a podului de pe DN22C, peste canalul Poarta Albă – Midia – Năvodari, iar circulația este restricționată.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Restricții de circulație pe podul DN22C începând cu 15 ianuarie 2025

Începând cu data de 15 ianuarie 2025, se vor impune restricții de circulație pe podul situat pe DN22C, la kilometrul 38+002, care traversează canalul Poarta Albă – Midia – Năvodari. Aceste restricții sunt necesare pentru a permite demararea lucrărilor de reabilitare a acestui obiectiv de interes național.

Pe perioada lucrărilor, traficul rutier va fi organizat pe câte o bandă în ambele direcții, utilizând benzile destinate sensului Medgidia – Murfatlar. Valoarea totală a contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare se ridică la 21.437.686,85 lei, fără TVA. Conform prevederilor contractuale, durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 11 luni, începând cu 11 ianuarie 2025.

Detalii despre podul DN22C

Podul de pe DN22C, care asigură legătura directă între localitățile Constanța, Medgidia și Cernavodă, a fost construit în anul 1987. Acesta este amplasat la kilometrul 38+002 și este format dintr-un pod principal, împreună cu două viaducte de acces situate de o parte și de alta a podului principal. Lungimea totală a acestui obiectiv este de 213,60 metri, incluzând atât podul principal metalic, cât și viaductele de acces.

Suprastructura podului principal are o lungime de 111 metri și este compusă din două arce metalice paralele, un tablier și tiranți metalici. Viaductele de acces sunt construite din șase grinzi prefabricate precomprimate, fiecare având o lungime de 30 metri, o înălțime de construcție de 2 metri și o distanță interax de 2,90 metri.

Caracteristici tehnice

Lățimea suprastructurii pe zona podului principal este de 22,30 metri, structurată astfel: partea carosabilă are o lățime de 14 metri (cu câte două benzi de circulație pe sens), iar cele două trotuare au o lățime de 3,95 metri (cu lățime utilă de 1,50 metri), la care se adaugă două lise pentru parapet cu lățimea de 25 cm. Partea carosabilă este protejată de un parapet de siguranță.

În ceea ce privește viaductele de acces, lățimea suprastructurii este de 18,40 metri, având o parte carosabilă de 14 metri (cu câte două benzi de circulație pe sens), trotuare cu lățimea de 1,95 metri (cu lățime utilă de 1,00 metru) și lise pentru parapet de 0,25 metri lățime.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *