Deschiderea ofertelor pentru proiectul ERTMS
Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA a anunțat că, pe 11 noiembrie 2024, la ora 15:00, a avut loc deschiderea ofertelor pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție în cadrul proiectului de investiții intitulat „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – LOT 1 – Lucrări de construcții civile pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București”.
În această procedură, au fost depuse oferte de către următorii agenți economici: Constructii Erbasu, care a fost ofertant unic, și asocierea Drum Asfalt-GDO MOV IMPEX SRL.
Detalii financiare și durată de implementare
Valoarea totală estimată a contractului este de 113.267.667,59 Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare provine de la Bugetul de Stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, și prin programe finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) pentru perioada 2021 – 2027.
Proiectul are o durată de implementare de 24 de luni, dintre care 10 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 14 luni pentru execuția lucrărilor. Clădirea Centrului de Control Operațional – CNMT București va permite integrarea elementelor necesare pentru punerea în operare comercială a sistemului ERTMS nivel 2 pe tronsonul de cale ferată Predeal – București – Constanța.
Locația și funcționalitatea centrului
Centrul de Control Operațional – CNMT București va fi situat în zona stației de cale ferată București Basarab, într-un spațiu multifuncțional, adaptat pentru gestionarea traficului feroviar și pentru servicii auxiliare și administrative. În cadrul acestuia, se vor amenaja diverse posturi de operare și comunicație, esențiale pentru siguranța și managementul traficului feroviar.
Printre instalațiile ce vor fi incluse se numără: Instalația de Management al Traficului Feroviar (IMTF), Instalația pentru Conducerea Centralizată a Traficului (ICCT) și posturi pentru operarea sistemului ETCS nivel 2, precum și pentru diagnoză și mentenanță.
Impactul proiectului asupra transportului feroviar
Implementarea acestui proiect va aduce beneficii semnificative, având ca obiectiv final integrarea sistemului ERTMS nivel 2 complet operațional pe secțiunea Predeal – Chitila – București Băneasa – Constanța. Acesta va fi parte a unui sistem structural integrat în infrastructura terestră de semnalizare feroviară de pe coridorul Frontieră Curtici – Brașov – Constanța, conform cadrului TEN-T Rin – Dunăre în România.
Următorii pași în procesul de atribuire
În perioada următoare, va avea loc evaluarea ofertelor în vederea atribuirii contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente acestui obiectiv de investiții, marcând un pas important în modernizarea și eficientizarea transportului feroviar din România.