CFR a anunțat companiile care vor moderniza două stații din județul Constanța.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

CFR a desemnat câștigătorii pentru modernizarea stațiilor de cale ferată

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că, pe 12 noiembrie 2024, au fost selectate ofertele câștigătoare în cadrul licitației publice pentru servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor destinate modernizării a 47 de stații de cale ferată din România. Acest proiect vizează patru stații din zona SRCF Constanța: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia.

Ofertele financiare propuse de Asocierea AREX LIDER COMPANY SRL – BAICONS IMPEX SRL pentru Lot 1, respectiv Stația Ciulnița, în valoare de 3.826.925,68 lei (fără TVA), și de Asocierea BAICONS IMPEX SRL – AREX LIDER COMPANY SRL pentru Lot 2, care include Stațiile Costinești Tabără și Neptun h.c., cu o valoare de 3.749.625,65 lei (fără TVA), au fost declarate câștigătoare. Contractele de achiziție publică vor fi semnate de ambele părți la încheierea perioadei legale de contestații.

Surse de finanțare și durata estimată a lucrărilor

Finanțarea proiectului va proveni din fonduri externe nerambursabile, prin Programul de Transport 2021-2027, precum și din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. De asemenea, vor fi utilizate venituri proprii ale CNCF CFR SA și alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual.

Durata estimată pentru serviciile aferente Lotului 1, Stația Ciulnița, este de 22 de luni, din care patru luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. În cazul Lotului 2, care include Stațiile Costinești Tabără și Neptun h.c., durata estimată este de 12 luni, cu patru luni pentru proiectare și opt luni pentru execuție.

Beneficiile modernizării

Finalizarea acestui proiect va asigura că stațiile CF Ciulnița, Costinești Tabără și Neptun h.c. vor respecta parametrii tehnici impuși de standardele și legislația europeană în vigoare, inclusiv cerințele rețelelor de transport trans-europene și standardele tehnice de interoperabilitate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *