CFR a închis în 1992 un tunel feroviar și intenționează acum să-l redeschidă cu costuri ridicate.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 160

Sursa foto:

0:00

Consultare publică pentru reabilitarea liniei CF Palas – Port A

Ministerul Transporturilor a lansat în consultare publică un proiect de Hotărâre a Guvernului, care vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiția „Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160”. Această lucrare este considerată de utilitate publică și de interes național.

Detalii despre linia CF Palas – Constanța Port A

Linia CF Palas-Constanța Port A este o linie dublă neelectrificată, dotată cu semnalizare SCB, având un debleu cu o înălțime maximă de 30 metri. Aceasta se conectează din stația Palas și are o lungime totală de 3,6 km, începând de la km 222+000 (stația Palas) până la km 225+600 (stația Constanța Port A). Între cele două stații există două sectoare BLA. Tunelul situat între km 224+670 și 225+160 a fost proiectat de inginerul Anghel Saligny și a fost construit în perioada 1896-1900, fiind o realizare remarcabilă chiar și prin standardele tehnologice actuale.

Problemele tunelului din cauza lipsei de mentenanță

De-a lungul anilor, tunelul a fost supus unor infiltrații care au dus la exfoliere și degradări. Infiltrațiile din pânza freatică, alături de cele provenite din rețelele de apă potabilă și canalizare, s-au agravat, generând goluri și tasări în umplutura tunelului. Aceste probleme au afectat și clădirile de la suprateran, aflate în zona de influență a tunelului.

Închiderea circulației feroviare

Circulația pe linie a fost suspendată de SNCFR în 1992, din cauza inundațiilor din luna iulie care au provocat daune semnificative, dar și din cauza degradărilor avansate ale căptușelii tunelului. Colmatările șanțurilor de scurgere și deteriorarea prismului de piatră au contribuit, de asemenea, la această decizie.

Planurile anterioare de transformare a tunelului

În 2004, Radu Mazăre, proaspăt reales primar al municipiului Constanța, a propus preluarea tunelului de către Primărie. A fost elaborat un proiect de Hotărâre de Consiliu Local care prevedea transformarea tunelului din feroviar în rutier, pentru a permite accesul TIR-urilor în Portul Constanța. Totuși, acest proiect a fost abandonat din cauza lipsei aprobării din partea CNCF CFR SA și a resurselor financiare insuficiente ale Primăriei pentru a realiza investiția necesară.

Etichete:
Distribuie acest articol