Statisticile apelurilor la linia națională de sprijin pentru victimele violenței domestice
În luna ianuarie a anului 2025, linia telefonică națională dedicată victimelor violenței domestice, discriminării de gen și traficului de persoane, gestionată de Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), a înregistrat un total de 668 de apeluri. Din acest număr, cinci apeluri au fost efectuate din județul Constanța.
Rolul ANES în promovarea egalității de șanse
Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați are ca obiectiv promovarea egalității de șanse și combaterea tuturor formelor de discriminare pe criteriul de sex. ANES implementează măsuri, politici și programe destinate să ajute victimele violenței domestice și să prevină situațiile de abuz.
Detalii despre apelurile înregistrate
În prima lună a anului, din cele 668 de apeluri primite, 453 au fost preluate, 187 au fost apeluri scurte, iar 28 au fost pierdute. Din județul Constanța, cinci apeluri au fost înregistrate, iar victimele au primit informații despre diferitele tipuri de violență domestică, inclusiv violența psihologică, verbală și fizică.
Mesajul secretarului de stat
„În luna ianuarie, linia telefonică 0800 500 333 a primit 668 de apeluri, ceea ce indică o nevoie constantă de asistență pentru femeile din România care se confruntă cu probleme grave. Fiecare apel este un pas important în sprijinul celor aflate în situații dificile. Încurajez femeile să ceară ajutor, să știe că nu sunt singure. Am înființat 42 de locuințe protejate, câte una în fiecare județ, și am dezvoltat grupuri de suport și consiliere vocațională. Ne propunem să extindem rețeaua de servicii și să realizăm campanii pentru a crește vizibilitatea helpline-ului, astfel încât să putem ajuta cât mai multe femei și fete din România“, a declarat secretarul de stat al ANES.
Informații despre Helpline
Linia telefonică națională 0800.500.333 este un serviciu activ permanent, gestionat de ANES din 2015. Acesta este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, apelul fiind gratuit din orice rețea cu acoperire națională. Apelurile pot fi efectuate de către victimele violenței domestice, traficului de persoane sau discriminării de gen, dar și de către membri ai familiei, vecini sau martori care pot oferi informații despre o situație de acest tip.
Statistici anuale
În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2024, helpline-ul a primit un total de 9.285 apeluri, dintre care 6.534 au fost preluate, 2.269 au fost apeluri scurte, iar 482 apeluri au fost pierdute din cauza angajării în alte convorbiri.