Creșterea costurilor pentru încălzire la Mangalia. Reprezentanții Goldterm: ”Cheltuielile rămân ridicate, însă numărul consumatorilor a scăzut, deoarece mulți s-au debranșat.”

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Ajustarea prețului gigacaloriei de către Goldterm Mangalia

Societatea de termoficare Goldterm din Mangalia se pregătește să modifice prețul gigacaloriei, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru agenții economici. Motivul principal al acestei creșteri este legat de salariile angajaților, dar și de numărul redus de consumatori care au rămas racordați la sistemul centralizat de încălzire, comparativ cu anii anteriori.

Convocarea consilierilor pentru discuții

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, a convocat o ședință a consilierilor pentru vineri, 31 ianuarie, în scopul discutării creșterii prețului la căldură, aceasta fiind una dintre temele aflate pe ordinea de zi. Potrivit primarului, cetățenii nu vor resimți o diferență semnificativă la preț, deși directorul adjunct al Goldterm a menționat că aceștia vor plăti aproximativ 170 de lei mai mult pe gigacalorie.

Declarațiile primarului

„Populația nu va resimți aceste modificări. Oricum, numărul cetățenilor racordați la sistemul centralizat este redus. Majoritatea au optat pentru gaze naturale și au instalat centrale de apartament, iar noi i-am încurajat să facă acest lucru, deoarece situația anterioară nu era echitabilă. Acum avem în jur de 2000 de consumatori racordați”, a declarat Cristian Radu.

Explicațiile directorului Goldterm

Directorul adjunct al Goldterm, Codruț Aldea, a explicat că decizia de ajustare a prețului a fost necesară din mai multe motive. „În cadrul ședinței de consiliu local se va discuta despre aprobarea noului preț al gigacaloriei, care va crește de la 918,21 lei la 1014 lei pentru agenții economici, iar pentru cetățeni de la 807,38 lei la 978,55 lei, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 177 de lei. Această ajustare este legată de salarii și de o producție care a scăzut comparativ cu anii anteriori, din cauza numărului mare de debranșări. De exemplu, anul trecut erau circa 3300 de consumatori, iar acum au rămas doar 2765. Cheltuielile au rămas aceleași, dar cu un număr mai mic de consumatori”, a adăugat Aldea.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *