Cursuri de dezvoltare profesională pentru cadre didactice din Năvodari

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 200

Sursa foto:

0:00

Doi profesori din Năvodari participă la un curs de formare profesională în Italia

În perioada 22-27 iulie 2024, profesoara Gabriela Slujitoru, specialist în învățământul primar, și profesoara de limba franceză Adriana Pătrașcu, cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Tudor Arghezi” din Năvodari, au participat la un curs de formare profesională în Florența, Italia. Această activitate face parte din proiectul Erasmus + 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130061, intitulat „Strategii de succes pentru predarea elevilor cu nevoi speciale în fiecare clasă”. Cursul a fost organizat de Europass Teacher Academy.

Este important de menționat că această mobilitate reprezintă ultima oportunitate Erasmus+ de formare profesională pentru cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale „Tudor Arghezi” în anul școlar 2023-2024. Pe parcursul acestei mobilități, participanții au participat la diverse activități centrate pe strategii didactice eficiente pentru lucrul cu copii cu nevoi speciale. Accentul a fost pus pe dezvoltarea laturilor afective și emoționale ale elevilor, pe lângă achizițiile cognitive.

Cursul a facilitat schimbul de idei și bune practici între profesori din diferite țări, inclusiv Italia, România, Germania, Letonia și Polonia, care au participat la program. Activitățile de învățare au fost concepute pentru a dezvolta competențe sociale, lingvistice și culturale, utilizând metode alternative de predare.

Participanții au avut ocazia de a colabora cu colegi din alte țări, având diverse niveluri de experiență în incluziune și lucrul cu elevii cu nevoi speciale, ceea ce le-a permis să își extindă orizonturile culturale și științifice prin intermediul strategiilor propuse și a colaborării în echipă, conform declarațiilor profesorului Adriana Pătrașcu.

Activitățile s-au desfășurat într-o atmosferă de armonie și dorință de învățare reciprocă, contribuind la construirea de relații și la încurajarea cooperării interculturale. De asemenea, abilitățile de comunicare în limba engleză au fost îmbunătățite, conform informațiilor oferite de profesoară.

Distribuie acest articol