Informații utile privind transcrierea certificatelor de stare civilă
Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa oferă informații importante pentru cetățenii români care au obținut acte de stare civilă emise de autoritățile străine. Aceștia sunt obligați să solicite transcrierea acestor acte la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unității administrativ-teritoriale în care domiciliază, în termen de 6 luni.
Actele de stare civilă întocmite de autoritățile străine au valabilitate în România doar dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă românești. Procesul de transcriere se realizează cu aprobarea primarului unității administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, având nevoie și de avizul conform al serviciului public comunitar județean de evidenţă a persoanelor.
Reguli specifice pentru cetățenii români fără domiciliu în țară
Transcrierea certificatelor de stare civilă pentru cetățenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România, dar care au redobândit sau au obținut cetățenia română, se face cu aprobarea primarului sectorului 1 al municipiului Bucureşti, precum și cu avizul conform al şefului Direcţiei Publice de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1.
În cazul cetățenilor care au redobândit sau care le-a fost acordată cetățenia română, dar care nu au avut niciodată domiciliul în România, transcrierea se efectuează cu aprobarea primarilor municipiilor reședință de județ și cu avizul conform al şefilor serviciilor publice comunitare județene de evidenţă a persoanelor.
Informații suplimentare
Este recomandat ca cetățenii români să consulte site-urile oficiale ale Direcției Generale de Evidență a Persoanelor și ale misiunilor diplomatice ale României pentru a obține detalii suplimentare despre procedurile de transcriere a certificatelor de stare civilă emise de autoritățile străine.