Fabricațiile auto din Europa funcționează la jumătate din capacitate, ceea ce duce la concedieri.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 173

Sursa foto:

0:00

Reducerea Capacității de Producție în Industria Auto Europeană

Aproape o treime dintre cele mai importante fabrici ale celor cinci mari producători auto din Europa – BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault și Volkswagen – au fost utilizate sub capacitatea de producție în anul 2023, conform unei analize Bloomberg bazate pe date de la Just Auto.

În multe dintre aceste cazuri, gradul de utilizare a capacităților de producție a scăzut sub 50%, iar agenția de știri evidențiază că aceste unități de producție se confruntă cu pierderi considerabile. Analistul auto Matthias Schmidt a declarat că „din ce în ce mai mulți producători auto se luptă pentru o parte dintr-o plăcintă mai mică” și a subliniat că „unele unități de producție vor trebui cu siguranță să dispară”.

Impactul Economic și Provocările din Sector

Problema reducerii drastice a capacităților de producție în industria auto este deosebit de gravă în Europa, în contextul creșterii costurilor cu forța de muncă și a prețurilor ridicate ale energiei. Dacă această situație nu se îmbunătățește rapid, efectele vor fi devastatoare pentru economia Uniunii Europene, unde industria auto contribuie cu peste 7% la PIB și oferă aproximativ 13 milioane de locuri de muncă.

Bloomberg subliniază, de asemenea, gravitatea situației din Germania, unde Volkswagen a anunțat cele mai severe planuri de restructurare din istoria sa. Producătorul BMW se confruntă cu o scădere semnificativă a profitabilității din cauza problemelor tehnice și a cererii mai scăzute din China. În plus, lipsa de interes pentru automobilele electrice i-a determinat pe unii producători, precum Volvo și Volkswagen, să renunțe la obiectivele stabilite pentru 2030, având un impact negativ asupra furnizorilor.

Presiunea asupra directorului executiv de la Stellantis, Carlos Tavares, a crescut pe fondul scăderii profiturilor la Peugeot și Fiat în prima jumătate a anului, în timp ce Volkswagen și alți producători germani se confruntă cu provocări mai mari în China, unde companiile locale câștigă teren.

Situația Renault și Reglementările Viitoare

Datele de la Renault indică un grad de utilizare a capacității de producție de aproximativ 90%. Directorul general Luca di Meo a menționat că se fac angajări, însă optimismul generat de aceste declarații ar putea fi de scurtă durată. De asemenea, di Meo a avertizat recent că sectorul auto european ar putea fi supus unor amenzi de miliarde de euro din cauza încetinirii vânzărilor de vehicule electrice.

Reglementările Uniunii Europene privind emisiile de CO2 ale automobilelor noi vor deveni semnificativ mai restrictive începând cu 2025, prin reducerea plafonului de la 116 gCO2/km la 94 gCO2/km.

„Dacă vânzările de vehicule electrice rămân la nivelul actual, industria europeană ar putea fi obligată să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a subliniat Luca di Meo, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Provocări în Vânzările de Automobile Electrice

Rata de creștere a vânzărilor de automobile electrice se află la doar jumătate din nivelul necesar pentru a îndeplini obiectivele stabilite de autoritățile europene, ceea ce ar putea genera amenzi considerabile pentru producătorii auto. Directorul general al Renault a avertizat că estimările privind utilizarea capacităților de producție în industria auto vor necesita revizuiri semnificative începând cu anul viitor. Aceste schimbări ar putea avea efecte greu de anticipat asupra ocupării forței de muncă, în special în cadrul întregului lanț de aprovizionare și distribuție.

În această situație, menținerea obiectivelor actuale pentru producătorii auto din Europa ar putea submina grav un sector economic esențial. De asemenea, ar putea intensifica respingerea politicilor ecologice promovate cu insistență de autoritățile europene, în ciuda unei opoziții tot mai evidente din partea populației.

Distribuie acest articol