Atenționare din partea CNAS pentru furnizorii de servicii medicale
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) avertizează toți furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale care colaborează cu casele de asigurări de sănătate din întreaga țară să fie extrem de prudenți în ceea ce privește solicitările de comunicare a documentelor și informațiilor personale sau confidențiale primite prin e-mail, care par a fi trimise de CNAS.
„Instituția noastră nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente pentru a verifica și remedia anumite probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Cererile de documente sunt efectuate exclusiv de casele de asigurări de sănătate, prin intermediul adreselor de e-mail dedicate relațiilor contractuale, pe care furnizorii le cunosc. În cazul în care aveți îndoieli cu privire la legitimitatea unei solicitări, vă rugăm să verificați telefonic cu casele de asigurări de sănătate cu care colaborați”, se menționează în comunicatul CNAS.
De asemenea, CNAS subliniază că nu există motive pentru care casele de asigurări de sănătate ar solicita furnizorilor parole, chei de activare sau alte informații similare care au fost deja furnizate acestora pentru desfășurarea relațiilor contractuale. Semnalările primite de CNAS referitoare la e-mailuri înșelătoare au fost transmise autorităților competente.
În plus, se precizează că PIAS a reluat funcționalitatea pe 24 februarie 2025, după lucrările de mentenanță efectuate în săptămâna anterioară, inclusiv o oprire controlată în perioada 21-24 februarie 2025. Pacienții beneficiază de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida aceste servicii în platforma informatică. Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă continuă cu un ritm susținut, incluzând evaluarea constantă a dinamicii de funcționare a sistemului PIAS.