În contextul scăderii activității de reparații navale, Șantierul Naval Constanța a înregistrat pierderi în prima jumătate a anului.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Botezul tancului petrolier Histria Narvi la Șantierul Naval Constanța

Pe 3 octombrie 2024, Șantierul Naval Constanța a celebrat botezul tancului petrolier Histria Narvi. Potrivit raportului semestrial pentru prima jumătate a anului 2024, compania se pregătește să livreze proiectul Hull 593 în primul trimestru al anului 2026. De asemenea, în aceeași perioadă, se preconizează începerea construcției navei Hull 594. Este important de menționat că acest șantier este singurul din Europa care realizează nave-tanc de produse petroliere și chimice la o asemenea scară.

Proiecte de reparații și investiții

În prima jumătate a anului 2024, au fost finalizate 42 de proiecte în domeniul reparațiilor navale, valoarea totală ridicându-se la 31.044.000 de lei. Această sumă este considerabil mai mică în comparație cu aceeași perioadă din anul anterior, din cauza concentrării pe proiectele de construcție noi și a efectelor negative ale conflictului din zona Mării Negre.

În ceea ce privește investițiile, în semestrul I al anului 2024, compania a realizat investiții în echipamente tehnologice, retehnologizare, precum și în reabilitarea unor clădiri, totalizând 4,5 milioane de lei. Printre aceste realizări se numără o centrală fotovoltaică, achiziționarea de echipamente pentru atelierul de mecanică fină și modernizarea Clubului SNC.

Pentru a susține programul de investiții, compania a obținut un credit de 2 milioane de euro, cu termen de rambursare de cinci ani, pe lângă sursele proprii de finanțare.

Scăderea indicatorilor financiari

În prima jumătate a anului 2024, Șantierul Naval Constanța SA a raportat o scădere semnificativă a indicatorilor financiari, din cauza activității reduse în sectorul reparațiilor navale și a conflictului din zona Mării Negre. Cifra de afaceri a fost de 36.459.269 de lei, în scădere față de 68.618.357 de lei în aceeași perioadă a anului trecut. Din totalul veniturilor, 93% au provenit din activitatea externă, iar 7% din cea internă, fiind generate de reparațiile a 42 de nave și vânzarea de deșeuri feroase.

Compania a înregistrat un rezultat din exploatare negativ, cu o pierdere de 8.282.280 de lei, comparativ cu un profit de 13.717.888 de lei în aceeași perioadă a anului trecut. La data de 30 iunie 2024, pierderea totală acumulată era de 8.638.057 de lei, în principal datorată scăderii activității de reparații navale. În anul precedent, profitul raportat a fost de 13.183.222 de lei.

Până la 30 iunie 2024, acționarul majoritar al companiei era Resource International SA, din Insulele Marshall, deținând 97,74% din acțiuni.

La finalul anului 2023, Consiliul de Administrație al SNC era format din Dumitrița Bosînceanu (președinte), Radu Cătălin Rusen (directorul șantierului) și Andrei Bosînceanu. Este de remarcat că Dumitrița și Andrei Bosînceanu au relații de familie cu acționarul majoritar, Gheorghe Bosînceanu.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *