Începând cu 1 ianuarie, pașaportul simplu electronic va fi livrat fără costuri la orice adresă din țară.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Nouă facilitate pentru livrarea pașapoartelor electronice în România

Direcția Generală de Pașapoarte a anunțat marți că, începând cu 1 ianuarie 2025, procesul de interacțiune al cetățenilor cu structurile de pașapoarte va fi simplificat. Aceștia vor avea opțiunea de a primi pașaportul simplu electronic, fără costuri, la orice adresă din România.

În prezent, livrarea pașapoartelor simple electronice se face doar la adresa de domiciliu a solicitantului, contra unei taxe de 15 lei. Odată cu noua reglementare, cetățenii care solicită eliberarea unui pașaport vor putea alege, la depunerea cererii, livrarea gratuită la o altă adresă dorită.

Acest serviciu nu va afecta costul pașaportului simplu electronic, care va rămâne neschimbat. Această reformă este menită să răspundă nevoilor cetățenilor și să contribuie la modernizarea și digitalizarea serviciilor publice, în colaborare cu Compania Națională „Imprimeria Națională” – S.A. Obiectivul principal este de a reduce timpul și efortul necesar pentru obținerea pașapoartelor românești.

Cetățenii care vor depune cereri pentru pașapoarte simple electronice pe 3 ianuarie 2025 vor putea ridica documentele de călătorie de la ghișeele de pașapoarte începând cu 10 ianuarie 2025. De asemenea, aceștia vor putea opta pentru servicii de expediere gratuită la adresa specificată în momentul depunerii cererii.

Costurile pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic sunt de 258 lei pentru persoanele cu vârsta de peste 12 ani și de 234 lei pentru cei care nu au împlinit această vârstă.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *