Ion Ionescu-Bizet, inginer implicat în realizarea Podului de la Cernavodă

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 152

Sursa foto:

0:00

Ion Ionescu-Bizet: Un Pionier al Ingineriei Românești

Ion Ionescu-Bizet s-a născut pe 4 decembrie 1870 în comuna Creața-Leșile, județul Ilfov, și a avut o carieră remarcabilă în domeniul ingineriei și al matematicii. Este cunoscut în special pentru înființarea publicației „Gazeta Matematică” și pentru contribuțiile sale la construcția de poduri metalice, fiind un important fondator al învățământului ingineresc din România.

Parte a echipei de ingineri tineri care au lucrat sub îndrumarea lui Anghel Saligny, Ionescu-Bizet a contribuit la realizarea Podului de la Cernavodă, alături de nume precum Ioan Baiulescu, Romulus Baiulescu, Alexandru Davidescu, Ionel Brătianu, Vintilă Brătianu, Petru A. Zahariade, Ștefan Gheorghiu, Camil Brânză și Ion Pâslă.

O Viață Marcată de Provocări

În copilărie, Ion Ionescu-Bizet a fost marcat de tragedia pierderii ambilor părinți. După absolvirea școlii elementare din București, a obținut o bursă la Școala Comercială, în timp ce lucra ca contabil pentru a-și susține frații.

În 1889, a dat examenul de admitere la Școala Națională de Poduri și Șosele din București, reușind să se claseze pe primul loc. După cinci ani, a obținut diploma de inginer și a fost numit inginer asistent la Direcția Generală a Căilor Ferate, devenind membru al Corpului Tehnic.

Contribuții Importante în Domeniul Ingineriei

Ion Ionescu-Bizet și-a început cariera de inginer pe linia ferată Fetești-Cernavodă, participând la construcția podului de la Cernavodă. Ca parte a Serviciului de Poduri al Căilor Ferate Române, a proiectat și construit numeroase poduri, inclusiv cel de peste Borcea și un pod combinat de șosea și cale ferată în Bazinul Ramadan de la Giurgiu, unde a realizat chesoane de beton cu aer comprimat. De asemenea, a fost director al Serviciului de Poduri Metalice al CFR din 1910.

Una dintre cele mai importante realizări ale sale a fost întocmirea Hărții Hidrografice a Dunării, esențială pentru navigație și pentru lucrările de ameliorare în lunca Dunării. A elaborat, de asemenea, un studiu privind devierea Siretului spre Prut, având în vedere construcția unei hidrocentrale și transformarea Prutului într-un canal navigabil între Iași și Galați.

Sub conducerea sa, toate podurile avariate în timpul Primului Război Mondial au fost reparate. De asemenea, este recunoscut ca fiind primul inginer din România care a proiectat chesoane cu aer comprimat în beton armat.

Un Profesor și Un Publicist Remarcabil

Ion Ionescu-Bizet a fost profesor-inginer la Școala Națională de Poduri și Șosele între 1902 și 1938, unde a introdus în curriculum proiectele de beton armat. În 1907, a publicat studii despre plăci de beton armat.

Ca fondator al revistei „Gazeta Matematică”, a fost ales președinte al Secției Matematice din Societatea Română de Științe în 1909 și membru al Societății de Matematică din Anglia în 1914. De asemenea, în 1919 a devenit membru corespondent al Academiei Române.

Activitatea sa publicistică este impresionantă, având peste 200 de articole în domenii precum matematică, tehnică și istoria științei. Lucrările sale celebre includ „Beton armat” (1915, 1928), care a introdus modele moderne de calcul pentru construcțiile din beton armat, și „Cursul de poduri”, care a stat la baza formării inginerilor de la Școala Națională de Poduri și Șosele.

Moartea și Moștenirea

Ion Ionescu-Bizet s-a stins din viață pe 17 septembrie 1946, la București, lăsând în urmă o moștenire semnificativă în domeniul ingineriei și educației tehnice din România.

Tinerii ingineri care au contribuit la realizarea podului de la Cernavodă

În cadrul proiectului de construcție a podului de la Cernavodă, tinerii ingineri au jucat un rol esențial, demonstrându-și abilitățile și dedicarea. Sub conducerea lui Anghel Saligny, aceștia au fost implicați activ în toate etapele lucrărilor, de la proiectare până la execuție.

Saligny, recunoscut pentru viziunea sa inovatoare, a reunit o echipă formată din tineri talentați, care au adus idei proaspete și soluții tehnice deosebite. Colaborarea dintre acești ingineri a fost esențială pentru depășirea provocărilor întâmpinate pe parcursul construcției.

Realizarea podului a necesitat nu doar cunoștințe tehnice avansate, ci și spirit de echipă și capacitatea de a lucra sub presiune. Tinerii ingineri au demonstrat o adaptabilitate remarcabilă, contribuind astfel la succesul acestui proiect emblematic pentru infrastructura românească.

Distribuie acest articol