Licitație pentru Dotarea Liceului Teoretic „Ovidius” cu Laboratoare Inteligente
Licitația pentru contractul de dotare cu laboratoare inteligente al Liceului Teoretic „Ovidius” din Constanța va avea loc pe 15 noiembrie 2024, la ora 23:59. Aceasta este o inițiativă menită să răspundă nevoilor educaționale moderne ale elevilor, având ca scop integrarea unor soluții tehnologice avansate în procesul de învățare.
Conform caietului de sarcini, liceul nu dispune în prezent de un laborator inteligent, ceea ce a determinat demararea acestui proces de achiziție. Se dorește implementarea unei soluții complete și integrate, care să asigure o comunicare eficientă între echipamentele educaționale, oferind astfel utilizatorilor o experiență optimă. Această soluție va include componente precum tablă interactivă, imprimantă 3D, scanner 3D fix, roboți cu braț multifuncțional, kituri robotice, creioane 3D, ochelari de realitate virtuală VR/AR, cameră de videoconferință, sistem audio și cameră de documente.
Detalii despre Contract
Valoarea estimată a contractului este de 191.150 de lei. Liceul Teoretic „Ovidius” va achiziționa nu doar echipamente smart educaționale, ci și conținut educațional, conectarea dispozitivelor la rețeaua de comunicații a UIP/UC, precum și sesiuni de instruire pentru cadrele didactice.
Comisia de Implementare
Comisia responsabilă pentru implementarea proiectului este formată din următorii membri:
- Manager proiect: Director Profesor Anghel Cristina
- Responsabil instruire/implementare activități/recepție: Profesor dr. Bucovală Carmen
- Responsabil achiziții/recepție: Administrator patrimoniu Dragu Eduard-Florin
- Responsabil financiar: Contabil șef Ion Angelica
- Responsabil instruire/implementare activități: Profesor Baban Valerica
- Responsabil instruire/implementare activități: Profesor Vișinoiu Mihaela
- Responsabil instruire/implementare activități: Profesor Nițu Alina Elena
- Responsabil instruire/implementare activități: Profesor Maga Cristinel Constantin
- Responsabil tehnic/recepție: Informatician Lazea Lucian-George
- Responsabil tehnic/recepție: Informatician Jianu Elena
- Responsabil tehnic/recepție: Laborant Predescu Mioara Carmen
- Responsabil tehnic/recepție: Laborant Șerban Anca
Motivația Proiectului
Dotarea cu laboratoare inteligente este rezultatul unei analize atente a nevoilor educaționale, realizată de conducerea liceului împreună cu cadrele didactice. Aceasta vine în întâmpinarea cerințelor elevilor de a avea acces la metode moderne de învățare, esențiale pentru diversele materii studiate.
În contextul schimbărilor rapide în domeniul tehnologic, alfabetizarea digitală a devenit la fel de importantă ca și alfabetizarea funcțională. Prin aceste laboratoare smart, se intenționează să se ofere elevilor oportunități egale de acces la educația digitală, contribuind astfel la construirea unei Românii educate și competitive.
Așteptările Autorității Contractante
După finalizarea achiziției, autoritatea contractantă se așteaptă la o îmbunătățire semnificativă a accesului la resurse moderne de învățare, care să sprijine dezvoltarea unor tehnici de învățare accelerată, interactivă și transdisciplinară.
Consolidarea competențelor digitale în educație
Într-o eră în care tehnologia joacă un rol esențial în educație, se pune accent pe dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice. Utilizarea instrumentelor inteligente de tip „laborator” își propune să transforme metodele de predare, favorizând un proces educațional centrat pe elev. Această abordare permite adaptarea curriculumului la nevoile actuale și viitoare ale elevilor, pregătind astfel tinerii să se integreze mai ușor în societatea digitală.
Integrarea absolvenților pe piața muncii
Un alt obiectiv important este dezvoltarea competențelor comune și specifice pentru a facilita integrarea absolvenților pe piața muncii și în viața socială. Aceste competențe sunt esențiale pentru a răspunde cerințelor unei economii în continuă schimbare și pentru a asigura o tranziție eficientă de la educație la muncă.
Accesibilitatea educației și combaterea excluziunii sociale
Accesul la educație pentru grupurile vulnerabile este o prioritate, iar măsurile implementate vizează reducerea excluziunii sociale. Prin creșterea oportunităților educaționale, se urmărește asigurarea unei societăți mai incluzive și echitabile pentru toți cetățenii.
Prevenirea absenteismului și abandonului școlar
Un aspect crucial în educație este prevenirea absenteismului și a abandonului școlar. Prin implementarea de strategii adecvate, se dorește menținerea elevilor în sistemul educațional, oferindu-le suportul necesar pentru a-și finaliza studiile cu succes.