Licitația pentru lucrările de reparații capitale la pasajele Superior Mol 3, 4 și 5 din Portul Constanța a fost extinsă.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 22

0:00 Termen Prelungit pentru Depunerea Ofertelor la Pasajul Superior Mol 3, 4 și 5 Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a anunțat o nouă dată limită pentru depunerea ofertelor în cadrul achiziției de servicii de reparații capitale la pasajul superior Mol 3, 4 și 5, inclusiv OS. Astfel, termenul a fost extins de la […]

0:00

Termen Prelungit pentru Depunerea Ofertelor la Pasajul Superior Mol 3, 4 și 5

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a anunțat o nouă dată limită pentru depunerea ofertelor în cadrul achiziției de servicii de reparații capitale la pasajul superior Mol 3, 4 și 5, inclusiv OS. Astfel, termenul a fost extins de la 12 august 2024 la 26 august 2024.

Valoarea totală estimată a contractului este de 44.798.000 lei, fără TVA. Această decizie a fost luată pe fondul degradării infrastructurii, a creșterii traficului rutier și a tonajului, ceea ce a impus o expertizare amănunțită a stării pasajului. Scopul este de a promova un proiect menit să asigure prelungirea duratei de viață a infrastructurii, fluidizarea circulației și desfășurarea acesteia în condiții de siguranță și confort.

Deficiențe Identificate în Infrastructură

În urma evaluărilor tehnice, au fost constatate numeroase deficiențe. Starea sistemului de iluminat public, de exemplu, este alarmantă din mai multe motive. Aparatele de iluminat cu surse cu descărcare sunt uzate, având o vechime de peste 10 ani, iar costurile cu energia electrică sunt mari în raport cu eficiența luminoasă. De asemenea, costurile de întreținere sunt ridicate din cauza stării precare a sistemului, iar iluminatul nu acoperă activitatea nocturnă, generând un sentiment de insecuritate și facilitând apariția vandalismului și a altor acte criminale.

Distribuția punctelor de iluminat este inechitabilă și neeficientă, iar iluminatul nu respectă standardele în vigoare, ceea ce creează dificultăți pentru participanții la trafic, cum ar fi disconfortul și dificultăți în percepția obstacolelor.

Necesitatea Reparațiilor Capitale

Având în vedere creșterea traficului greu din cauza situației geopolitice și necesitatea dezvoltării infrastructurii portuare, este esențial ca infrastructura existentă să fie readusă la parametrii normali de utilizare. În prezent, calea de rulare a pasajului prezintă degradări avansate, cu rosturi afectate, zone în care au fost montate plăci metalice pentru a permite circulația, dar și zone în care betonul s-a deteriorat, expunând armătura și creând riscuri de accidente.

Ignorarea acestor degradări va conduce la probleme semnificative atât la nivelul tablierului, cât și al aparatelor de reazem, ceea ce va genera costuri mari de remediere în viitor. Prin efectuarea reparațiilor capitale, se va prelungi durata de viață a pasajului, se vor reduce costurile cu reparațiile periodice și va crește traficul rutier pentru operatorii portuari deserviți de acest pasaj, facilitând traversarea mai rapidă între porțile 6 și 7 și susținând traficul suplimentar generat de noul drum din zona danei fluviomaritime.

Distribuie acest articol