Marcel Ciolacu: „Ne propunem să inaugurăm peste 200 de kilometri într-un singur an”

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Obiectivele guvernului pentru infrastructură în 2025

În cadrul ședinței de guvern din 10 ianuarie 2025, premierul Marcel Ciolacu a anunțat că viziunea pentru acest an include inaugurarea a peste 200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Acesta a subliniat importanța continuării proiectelor de infrastructură rutieră, având ca exemplu Drum Expres Focșani-Brăila.

Proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila

Premierul a evidențiat că, în ceea ce privește dezvoltarea rutieră, anul începe cu același avânt ca și în 2024, cu primele oferte depuse pentru execuția Drumului Expres Focșani-Brăila. Acest proiect, cu o valoare estimată de peste un miliard de euro, are rolul de a conecta Autostrada Moldovei de Podul Suspendat peste Dunăre, facilitând ulterior accesul către Tulcea și Constanța. Marcel Ciolacu a subliniat dorința de a finaliza toate marile șantiere de autostrăzi în curs de execuție și de a depăși, pentru prima dată în 2025, 200 de kilometri inaugurati într-un singur an.

Ofertanții pentru proiect

Conform informațiilor furnizate de Compania Națională de Investiții Rutiere, cinci oferte au fost primite pentru acest proiect. Printre ofertanți se numără Webuild SPA din Milano, care a depus o ofertă unică, și diverse asocieri de firme din România și Bulgaria, inclusiv Trace Group Hold, SA&PE Construct, Coni și Danlin XXL. Drum Expres Focșani-Brăila, având o lungime de 73 de kilometri, va conecta Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7) cu Podul peste Dunăre de la Brăila și Drum Expres Brăila-Galați, facilitând astfel legătura cu Tulcea și Constanța. Proiectul este licitat într-un singur lot, ceea ce îl face cel mai lung tronson de drum de mare viteză realizat sub un singur contract.

Criterii de evaluare inovative

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a menționat că au fost introduse criterii noi în documentația proiectului, în conformitate cu angajamentele naționale privind dezvoltarea socială și politicile de mediu. Oferta financiară va avea o pondere de 40%, iar oferta tehnică va reprezenta 60%, incluzând evaluări pentru incluziunea socială, emisiile de CO2 prin utilizarea de materiale și utilaje sustenabile, precum și utilizarea modelării informației pentru construcții (BIM). Deși licitația a fost organizată într-un singur lot, antreprenorul selectat va avea posibilitatea de a deschide circulația pe anumite segmente de drum funcționale pe parcursul execuției.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *