Neclarități în acordarea voucherelor de vacanță înainte de sezonul estival
Cu doar trei săptămâni înainte de debutul sezonului estival, modul de acordare a voucherelor de vacanță rămâne neclar. Valoarea acestor tichete s-a redus la jumătate comparativ cu anii anteriori, iar autoritățile nu au decis încă dacă vor oferi cei 800 de lei în avans sau dacă vor efectua decontări ulterioare. Această incertitudine determină mulți români să renunțe la vacanțele interne.
Impactul schimbărilor legislative asupra industriei turismului
Recent, schimbările legislative referitoare la tichetele de vacanță au generat îngrijorări în rândul angajaților, angajatorilor și operatorilor din turism. Aproximativ 40% dintre românii care beneficiază de aceste tichete sunt predispuși să renunțe la ele din cauza incertitudinii cauzate de amânările repetate ale normelor de aplicare. Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, subliniază că această situație ar putea avea un impact semnificativ asupra vânzărilor pe litoral în acest sezon estival. „Aproximativ 40% din românii care primeau tichete de vacanță vor renunța la ele. Oamenii sunt ezitanți. Normele de aplicare ar fi trebuit deja să fie publicate. Printre ele se află o declarație pe propria răspundere pe care trebuie să o depună angajatul, asigurându-se că va contribui cu suma respectivă atunci când va merge în vacanță. Aș vrea să subliniez că lipsa tichetelor de vacanță afectează vânzările pe tot parcursul sezonului pe litoral. De câteva luni, oamenii nu au mai achiziționat vacanțe cu discount prin programul ‘Înscrieri Timpurii’ din cauza întârzierilor mari din partea Guvernului României”, a declarat Martin.
Provocări pentru operatorii din turism
Operatorii din domeniul turismului se confruntă cu necesitatea de a se adapta la o realitate economică mai puțin favorabilă. „E dificil să prezici cererea, mai ales în condițiile în care angajații nu sunt siguri că vor beneficia de tichetele de vacanță. Aceasta face ca atât hotelierii, cât și agențiile de turism să aibă dificultăți în prognozarea vânzărilor”, adaugă Corina Martin.