Ministrul Educației, împreună cu reprezentanți ai Băncii Mondiale, a evaluat condițiile unităților școlare afectate de inundații în județul Galați.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 189

Sursa foto:

0:00

Colaborare între Ministerul Educației și Banca Mondială pentru reformele educaționale

Reprezentanții Ministerului Educației subliniază importanța Băncii Mondiale ca partener în gestionarea crizelor și în implementarea reformelor prevăzute de noile legi ale educației.

În cadrul unei întâlniri care a avut loc miercuri, ministrul Educației, Ligia Deca, împreună cu Rita Almeida, manager al sectorului de educație pentru Europa și Asia Centrală din cadrul Băncii Mondiale, au discutat despre impactul inundațiilor asupra grădinițelor și școlilor din județul Galați. De asemenea, s-a analizat posibilitatea implicării Ministerului Educației cu suportul Băncii Mondiale.

„Ministerul Educației centralizează cerințele unităților de învățământ afectate și va coordona alocarea ajutoarelor necesare pentru a facilita revenirea rapidă a elevilor în sălile de clasă”, a declarat Ligia Deca.

În continuarea întâlnirii, au fost discutate rezultatele proiectelor derulate în colaborare cu Banca Mondială. Un exemplu semnificativ este proiectul de învățământ secundar (ROSE), care beneficiază de un împrumut de 200 milioane euro de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și se află în ultimele etape de implementare.

„Rezultatele proiectului ROSE au depășit așteptările inițiale, cu îmbunătățiri considerabile în ceea ce privește indicatorii. De exemplu, rata abandonului școlar în clasele terminale din liceele sprijinite a scăzut cu aproape 6 puncte procentuale, iar rata de promovare a bacalaureatului a crescut cu peste 19 puncte procentuale. Aceste realizări au depășit semnificativ obiectivele stabilite. De asemenea, s-au înregistrat progrese importante în implementarea proiectului ‘Școli mai sigure, incluzive și sustenabile’, care beneficiază de un fond de 100 milioane euro pentru construcția, consolidarea și extinderea a 22 de școli”, se menționează în comunicatul oficial.

Ministerul Educației a inițiat un memorandum pentru adoptarea Programului Național „Educația viitorului: un deceniu de transformare”, care va fi implementat pe parcursul următorilor zece ani, cu finanțare din diverse surse, inclusiv Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, fonduri europene și bugetul de stat. Printre domeniile prioritare ale acestui program se numără:

  • Un program integrat pentru îmbunătățirea competențelor de literatie, numerație și științe, precum și a abilităților socio-emoționale pentru copii și tineri în risc de excluziune școlară;
  • Creșterea calității formării inițiale și continue a cadrelor didactice;
  • Dezvoltarea unei rute complete de formare prin învățământul tehnologic dual;
  • Standardizarea evaluărilor naționale și participarea la studii internaționale comparative (PISA, ICCS etc.);
  • Consolidarea capacității instituționale pentru o gestionare eficientă a transformării digitale în învățământul preuniversitar.

La întâlnire au participat și alți reprezentanți ai Ministerului Educației, inclusiv secretarii de stat Bogdan Cristescu și Sorin Ion, precum și Liliana Preoteasa și Mirela Dîrstaru, care coordonează proiectele cu finanțare externă. Delegația Băncii Mondiale a inclus specialiști în educație și economie, subliniind angajamentul instituției în sprijinul reformelor educaționale din România.

Evaluarea Națională: Un Pas Important în Educația Elevilor

Evaluarea Națională reprezintă un moment esențial în parcursul educațional al elevilor din România. Această evaluare se desfășoară la finalul clasei a VIII-a și are rolul de a măsura cunoștințele acumulate de elevi în urma anilor de studiu. Scopul principal este de a oferi o imagine de ansamblu asupra pregătirii acestora, precum și de a facilita accesul la licee și alte instituții de învățământ superior.

Structura Evaluării

Evaluarea Națională este compusă din două probe scrise: una la limba și literatura română și alta la matematică. De asemenea, elevii pot susține o probă la limba maternă, în funcție de specificul școlii. Fiecare probă are o durată de două ore și este concepută pentru a evalua competențele fundamentale acumulate de elevi pe parcursul anilor de studiu.

Importanța Rezultatelor

Rezultatele obținute la Evaluarea Națională sunt esențiale, deoarece ele influențează opțiunile de admitere la liceu. Astfel, elevii trebuie să se pregătească temeinic pentru a obține scoruri cât mai bune. De asemenea, aceste rezultate pot reflecta nivelul de pregătire al școlii și pot contribui la îmbunătățirea sistemului educațional.

Pregătirea pentru Evaluare

Pentru a se pregăti eficient, elevii pot apela la diverse resurse, precum manuale, ghiduri de studiu și simulări de teste. Este recomandat ca aceștia să își organizeze un program de studiu bine structurat și să participe la cursuri de pregătire suplimentară, dacă este necesar. Sprijinul părinților și al profesorilor joacă, de asemenea, un rol crucial în această perioadă.

Concluzie

Evaluarea Națională este un moment deosebit de important în viața fiecărui elev, marcând tranziția spre o nouă etapă educațională. O pregătire corespunzătoare și un management eficient al stresului pot contribui la obținerea unor rezultate bune, deschizând astfel uși către oportunități de viitor.

Distribuie acest articol