Motivul pentru care tot mai multe unități de cazare de pe litoral sunt disponibile pentru vânzare.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Hoteluri din Constanța și Mamaia scoase la vânzare

În ultimele 12 luni, un număr semnificativ de hoteluri din Constanța și Mamaia au fost puse spre vânzare. Printre acestea se numără Hotelul Zodiac, Complexul Turistic Cleopatra, Hotelul Portobella și Hotelul Ges, situat pe promenada de la Cazino. Aceste unități de cazare sunt doar câteva exemple, care susțin afirmațiile agenților economici ce indică o scădere a numărului de turiști pe litoral. Totuși, datele Institutului Național de Statistică arată că numărul turiștilor a crescut în anii 2023 și 2024.

Explicații pentru vânzările hotelurilor

Încercând să elucidăm acest paradox, am căutat motivele pentru care proprietarii de hoteluri aleg să le vândă. Corina Martin, președintele Asociației RESTO, a subliniat că principala problemă este lipsa de implicare a Statului Român, care impune obligații fiscale tot mai grele pentru investitori.

„Situația nu se limitează doar la litoral. Industria ospitalității din România, fiind ignorată de Statul Român și nesusținută ca prioritate, suferă de lipsă de atenție. Politicile fiscale devin din ce în ce mai apăsătoare pentru cei care investesc în turism. Este evident că Statul Român nu a realizat suficient de mult importanța pe care trebuie să o acorde turismului românesc,” a declarat Corina Martin.

„De exemplu, avem un nou ministru la Economie, Antreprenoriat și Turism, dar nu a existat nici măcar o întâlnire pentru a discuta despre turism. Nu avem cu cine să discutăm, iar aceasta este o situație deja obișnuită, dar care ne afectează semnificativ. În această condiție, antreprenorii care au și alte afaceri mai profitabile se gândesc să renunțe la hoteluri, care nu le aduc câștiguri. Astfel, industria turismului rămâne singură, fiecare se descurcă cum poate,” a adăugat aceasta.

Oportunități imobiliare pe litoral

Este important de menționat că nu doar hotelurile sunt puse la vânzare. Un teren situat lângă Telegondola Mamaia este disponibil pentru achiziție la prețul de aproape 3 milioane de euro, având o suprafață de 2.587 mp. Această locație, amplasată pe promenada din Mamaia, reprezintă o oportunitate atractivă pentru dezvoltatorii imobiliari și investitorii dornici să valorifice potențialul turistic al litoralului românesc.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *