Numai două companii manifestă interes pentru modernizarea căii ferate dintre Constanța și Mangalia.

Dobrogea Online
Moderator Dobrogea Online 10

0:00 Interes crescut pentru reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia După o serie de întârzieri în procesul de depunere a ofertelor pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, CFR a anunțat că doi operatori economici au manifestat interes pentru acest contract. Aceștia sunt Asocierea Drum Asfalt – Alstom Transport […]

0:00

Interes crescut pentru reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia

După o serie de întârzieri în procesul de depunere a ofertelor pentru reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, CFR a anunțat că doi operatori economici au manifestat interes pentru acest contract. Aceștia sunt Asocierea Drum Asfalt – Alstom Transport SA și Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Rotary Construcții Mentenanță.

Detalii despre licitație

Ambele oferte au fost depuse în cadrul licitației deschise pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție lucrări de electrificare și reabilitare a liniei menționate. Licitația a fost publicată pe 19 aprilie 2024 în Sistemul Informatic Colaborativ pentru Mediu Performant de Desfășurare al Achizițiilor Publice, având ca termen inițial pentru depunerea ofertelor data de 17 iunie 2024. Acest termen a fost prelungit ulterior, prima dată până pe 17 iulie 2024, iar apoi până pe 29 iulie 2024.

Informații despre operatorii economici

Contractul, cu o valoare estimată de peste un miliard de lei, are ca ofertanți:

  • Asocierea Drum Asfalt – Alstom Transport SA: Drum Asfalt SRL, înființată în 2007 și având sediul în județul Bihor, a raportat în 2023 o cifră de afaceri de 404.549.141 lei, un profit net de 19.294.829 lei și datorii de 350.594.714 lei, având 220 de angajați. Este parte din grupul Selina, specializată în construcția de drumuri și căi ferate.
  • Alstom Transport SA: Fondată în 1994 în Sectorul 6 al Capitalei, Alstom se ocupă cu fabricarea materialului rulant, înregistrând în 2023 o cifră de afaceri de 634.848.441 lei și un profit net de 67.965.411 lei. Datoriile firmei se ridică la 928.881.845 lei, iar numărul angajaților este de 701.
  • Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Rotary Construcții Mentenanță: Această firmă, înființată în 2019 și cu sediul în București, a raportat o cifră de afaceri de 61.429.183 lei în 2023, un profit net de 5.645.321 lei și datorii de 55.685.688 lei, având 206 angajați.

Prevederile achiziției publice

Valoarea estimată a achiziției publice, care include atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor, se ridică la 1.317.921.813,80 lei, fără TVA. Finanțarea va proveni din fonduri nerambursabile, prin capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, din perioada 2021 – 2030, precum și din Bugetul de Stat.

Perioada de elaborare a proiectului tehnic este stabilită la zece luni, urmată de 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Importanța liniei de cale ferată

Linia de cale ferată Constanța – Mangalia reprezintă o arteră crucială pentru rețeaua feroviară din România, facilitând atât traficul de călători, cât și pe cel de marfă. Aceasta deservește zona turistică de sud a litoralului Mării Negre, având un impact semnificativ asupra economiei locale și a mobilității în regiune.

Proiect de electrificare și reabilitare a liniei feroviare Constanța – Mangalia

Proiectul de electrificare, dublare și reabilitare a liniei feroviare între Constanța și Mangalia va facilita accesul trenurilor de lung parcurs către stațiunile de pe litoralul românesc, eliminând necesitatea transbordării călătorilor sau schimbării mijlocului de remorcare. Această inițiativă are ca scop preluarea traficului de călători din sectorul rutier, contribuind astfel la descongestionarea zonei și la reducerea numărului de accidente.

Obiectivul principal al lucrărilor este creșterea atractivității și competitivității transportului feroviar prin îmbunătățirea calității serviciilor, concomitent cu sporirea siguranței în exploatare.

Detalii despre linia ferată

Linia de cale ferată Constanța – Mangalia face parte din Magistrala 800 București – Constanța – Mangalia, având o lungime de 42,9 km, măsurați între axul stațiilor Constanța și Mangalia. Aceasta deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc, precum și Portul Constanța și Portul Mangalia.

Obiectivele proiectului

Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată își propune creșterea gradului de siguranță a traficului feroviar și include următoarele rezultate și efecte așteptate:

  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța;
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și impactului negativ asupra mediului;
  • Creșterea gradului de siguranță și diminuarea numărului de accidente;
  • Creșterea numărului de trenuri de călători care pot circula, datorită capacității de circulație extinse;
  • Îmbunătățirea transportului de marfă de tranzit prin introducerea tracțiunii electrice;
  • Reducerea consumului de energie;
  • Creșterea confortului în transportul de călători și îmbunătățirea calității serviciilor de transport;
  • Modernizarea facilităților din stațiile principale;
  • Implementarea unui grafic de mers cadențat, operat cu material rulant performant.
Distribuie acest articol