O fostă angajată a unui azil de bătrâni din Eforie Nord aduce acuzații, iar conducerea oferă explicații!

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Acuzații grave la Căminul de bătrâni Serenita din Eforie Nord

Un fost angajat al Căminului de bătrâni Serenita din Eforie Nord a adus în atenția publicului o serie de acuzații referitoare la condițiile de îngrijire a vârstnicilor și la mediul de lucru al personalului. O fostă infirmieră, care a ales să rămână anonimă, a transmis o sesizare în care reclamă lipsa de personal, condiții igienico-sanitare precare și un tratament inadecvat al rezidenților. Căminul, administrat de firma Elena Prestige SRL, are o capacitate de 88 de locuri, dar în prezent găzduiește doar 28 de beneficiari, fiind licențiat până pe 23 decembrie 2024.

Conform sesizării, în prezent, doar două infirmiere se ocupă de cei 28 de rezidenți, iar pe timpul nopții rămâne la datorie o singură persoană pentru supraveghere.

Fosta angajată a declarat: „Am plecat pentru că erau 28 de bătrâni și, la început, eram trei infirmiere și patru asistente, dar asistentele vin doar la tură. Noi stăteam mult peste program, deoarece nu făceam față numărului mare de vârstnici. Am ales să vin aici pentru că la căminul unde lucram înainte aveam salariul minim pe economie, iar aici mi s-a promis 5.000 de lei net. La ziua de salariu, am primit doar 2.750 de lei, nu 5.000, așa cum mi s-a spus. Nu avem timp să spălăm bătrânii, trebuie să facem și curățenie în întreaga clădire, să ducem gunoiul și multe altele. Clădirea este frumoasă, dar bătrânii nu sunt tratați corespunzător. În prezent, este o singură infirmieră la 28 de persoane. Când am plecat, i-am spus că voi face plângere, iar ea mi-a răspuns că nu o interesează. Ciorba pe care o primesc bătrânii este doar apă chioară, iar porțiile sunt insuficiente. Portocalele, când se dau, se împart între doi vârstnici.”

În urma acestor acuzații, administratorul Căminului Serenita, Elena Manea, a negat vehement toate afirmațiile făcute de fosta angajată. „Este vorba despre nemulțumiri personale ale unei foste angajate, care nu și-a îndeplinit sarcinile corespunzător. Întotdeauna respectăm standardele legale de îngrijire și hrănire a rezidenților”, a declarat aceasta.

Manea a adăugat: „Vă invităm să ne vizitați. Nimic din ceea ce este relatat în acea sesizare nu este adevărat. Este un cămin nou și probabil că acest lucru a deranjat. Fosta angajată a fost, poate, influențată de altcineva să facă această reclamație. Avem 28 de beneficiari și 13 angajați care se ocupă de aceștia, inclusiv asistente, infirmiere, kinetoterapeut și personal de curățenie. De asemenea, avem contracte de colaborare cu medici de diverse specializări.”

Referitor la acuzația de neplata salariului promis, administratorul a afirmat că fosta angajată a primit exact salariul negociat inițial. „Nu este adevărat. A primit salariul stabilit de la bun început, plus alte beneficii, cum ar fi decontarea transportului, mese incluse și echipamente de muncă. Dacă un angajat părăsește locul de muncă, nu poate să spună că a fost nedreptățit, mai ales că a primit banii în avans și a ales să nu mai vină”, a concluzionat aceasta.

Reacții din partea administratorului unui cămin de bătrâni

Administratorul unui cămin de bătrâni a răspuns recent acuzațiilor referitoare la calitatea alimentației oferite beneficiarilor. Acesta a declarat: „Cum pot să demonstrez eu că beneficiarii nu au mâncarea bună? Vă trimit balanța, să vedeți ce cumpăr. Vă ofer din Revisal cu numărul de angajați. În prezent, avem un control din partea Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS). Am anumite standarde și condiții de respectat.”

Administratorul a continuat să sublinieze că se dedică activităților cu scop pozitiv și constructiv, menționând: „Sunt persoane care, în loc să învețe și să se dezvolte, aleg să facă reclamații. Eu nu am timp pentru asta. Îmi place ceea ce fac și o fac din toată inima. Le fac surprize beneficiarilor, le cumpăr cadouri de Crăciun și de zile onomastice. Am ajutat și bătrâni din alte zone care nu aveau cele necesare. Cum ar putea cineva să mă acuze de aceste lucruri? Dimineața, când ajung la muncă, beneficiarii mă primesc cu dragoste și îmi spun că mă iubesc.”

Control de la AJPIS

În urma acuzațiilor, am încercat să discutăm și cu conducerea AJPIS Constanța pentru a obține o reacție oficială. Cu toate acestea, ne-a fost comunicat că directorul instituției se află în concediu, iar pentru orice informații suplimentare ni s-a recomandat să redactăm o solicitare oficială, urmând ca răspunsul să fie furnizat în termenul legal stabilit.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *