Patru trenuri PNRR vor opera zilnic pe ruta București Nord – Constanța, în perioada Sărbătorilor de Paște și în minivacanța de 1 Mai.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

CFR Călători Introduce Trenuri Modernizate pe Ruta București Nord – Constanța

Începând cu data de 16 aprilie 2025, CFR Călători va opera primul tren complet modernizat pe ruta București Nord – Constanța și retur. Această inițiativă face parte dintr-un proiect de investiții finanțat prin PNRR, având ca scop îmbunătățirea confortului călătorilor.

Trenul va consta dintr-o locomotivă fabricată de S.C. Softronic S.R.L. din Craiova, însoțită de patru vagoane. Dintre acestea, două vagoane sunt de clasa I (unul provenind de la S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A. și celălalt de la S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca), iar celelalte două sunt de clasa a II-a (produse de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, dintre care unul este destinat persoanelor cu dizabilități și are spațiu pentru biciclete și schiuri, iar celălalt este un vagon clasic).

Programul Trenurilor PNRR

Aceste trenuri modernizate vor circula zilnic, inclusiv în zilele de sărbătoare. Programul pentru primele patru trenuri va fi următorul:

Primul tren PNRR – IR 1687 va pleca din București Nord la ora 11:30, sosind în Constanța la 13:47. Returul, trenul IR 1688, va pleca din Constanța la ora 15:25, ajungând în București Nord la 17:49.

De asemenea, începând cu 17 aprilie 2025, vor circula și alte două trenuri pe aceeași rută:

  • IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47)
  • IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49)

Distribuția Materialului Rulant

Pe lângă aceste trenuri, livrarea materialului rulant modernizat va influența compunerea trenurilor IC, dar și a altor trenuri IR pe diverse rute, inclusiv Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați și Timișoara.

Specificații Tehnice

Locomotiva de la S.C. Softronic S.R.L. Craiova dispune de:

  • Capacitate de 6000 Kw/h
  • Motor de tracțiune asincron
  • Sistem de control al vitezei trenului – ETCS nivel 2
  • Capacitate de a circula cu viteza de 160 Km/h, în funcție de infrastructură

Vagoanele de clasa I oferite de S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A și S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca includ:

  • Sistem de climatizare superior
  • Sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment
  • Capacitate de 52 de locuri
  • Capacitate de a circula cu viteza de până la 160 Km/h, în funcție de infrastructură

În ceea ce privește vagoanele de clasa a II-a realizate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, acestea sunt echipate cu:

  • Sistem de climatizare superior
  • Sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment
  • Capacitate de a circula cu viteza de până la 160 Km/h, în funcție de infrastructură
  • Vagoanele clasice de clasa a II-a dispun de 64 de locuri
  • Vagoanele cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă

Contract de Finanțare pentru Modernizarea Transportului Feroviar

SNTFC ”CFR Călători” SA a semnat pe 13 decembrie 2023 contractul de finanțare nr. 45 din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), sub Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil. Acest contract se referă la investiția I2 – Material rulant feroviar, care include proiectul de modernizare a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători.

Obiectivele Proiectului

Proiectul are ca obiectiv general modernizarea a 55 de locomotive electrice pentru trenuri de călători, conversia a 20 de locomotive diesel în electrice, precum și modernizarea a 139 de vagoane. Acest demers va contribui la îmbunătățirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării și la creșterea calității serviciilor feroviare, facilitând conexiuni rapide între unitățile administrativ-teritoriale importante.

Obiectivele Specifice

Printre obiectivele specifice se numără:

  • Creșterea eficienței în exploatarea serviciilor de transport feroviar de călători;
  • Reducerea poluării;
  • Sporirea confortului pe rutele electrificate ale rețelei feroviare publice;
  • Îmbunătățirea eficienței, accesibilității și digitalizării transportului feroviar de călători.

Valoarea Proiectului

Valoarea totală a proiectului de investiții se ridică la 2.074.920.554,86 lei. Finanțarea provine din Planul Național de Redresare și Reziliență, precum și din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, conform sumelor aprobate anual. Detaliile finanțării sunt următoarele:

  • Sprijin din partea Uniunii – Împrumut/grant – 268.000,00 lei;
  • Contribuție publică națională – 153.362.727,86 lei;
  • Valoare TVA – 331.289.827,00 lei.
Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *