Percheziții la locuința lui Bogdan Peșchir, care a susținut financiar campania lui Călin Georgescu cu un milion de euro.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Percheziții în Brașov în legătură cu finanțarea campaniei electorale

Procurorii Parchetului General, împreună cu ofițeri din cadrul Poliției – Direcția de Investigare a Criminalității Economice și Direcția de Combatere a Criminalității Organizate, desfășoară sâmbătă dimineața trei percheziții domiciliare în orașul Brașov, avându-l în vedere pe Bogdan Peșchir, cunoscut în mediul online sub numele de Bogpr. Acesta a fost implicat în finanțarea campaniei lui Călin Georgescu pe TikTok, cu suma de un milion de euro.

Conform unui comunicat oficial al Parchetului, cercetările vizează posibila săvârșire a infracțiunilor de corupere a alegătorilor, spălarea banilor, fals informatic și încălcarea legislației privind interzicerea organizațiilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob. „Perchezițiile vizează implicarea unei persoane fizice în finanțarea nelegală a campaniei electorale a unui candidat la Președinția României, prin utilizarea unor sume de bani ce ar putea proveni din activități infracționale, urmate de un proces de spălare a banilor”, a declarat Parchetul.

Detalii despre finanțarea campaniei

Surse judiciare au confirmat că descinderile au loc la Bogdan Peșchir, cunoscut pentru contribuția sa de un milion de euro la campania lui Călin Georgescu pe TikTok. Documentele prezentate de SRI la CSAT indică faptul că Peșchir a utilizat contul ‘bogpr’ pentru a efectua donații pe TikTok, totalizând peste un milion de euro.

Implicarea lui Bogpr în finanțarea campaniei lui Georgescu a fost recunoscută și de reprezentanții TikTok, în urma unei discuții cu autoritățile române pe 28 noiembrie 2024. Aceștia au confirmat că utilizatorul ‘bogpr’ a efectuat plăți în valoare de 381.000 de dolari către diverși utilizatori TikTok, care au contribuit la promovarea lui Călin Georgescu, chiar și după încheierea campaniei electorale.

SRI a subliniat că finanțarea influencerilor pe TikTok a fost realizată prin platforma FameUp, unde a fost publicată o oportunitate de reclamă, însoțită de descrieri clare. De asemenea, s-a menționat că influencerii români au fost contactați prin e-mail de o firmă de origine sud-africană, care oferea suma de 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de aceștia.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *