Reasfaltarea Podului Suspendat de la Brăila
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat pe 6 iulie 2023, a intrat în a patra etapă de asfaltare. De această dată, constructorul a anunțat utilizarea unei noi rețete de mixturi bituminoase, adaptate specificului acestui pod, care este unic în România.
Circulația a fost deviată începând cu 9 octombrie, pe banda 1 de rulare pentru ambele sensuri, pentru a facilita lucrările de reasfaltare, conform informațiilor furnizate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
„Lucrările de asfaltare au început pe Podul de la Brăila, DN2S, km 4+500 – km 6+600, în direcția Tulcea către Brăila. Traficul rutier a fost deviat de pe Calea 2 pe Calea 1 la km 7+000, revenind în Calea 2 la km 3+000. Circulația se desfășoară în ambele sensuri, cu o restricție de viteză de 30 km/h. Lucrările de asfaltare sunt estimate să dureze 6 zile, iar semnalizarea va fi realizată cu balize direcționale și lămpi intermitente galbene pe timpul nopții”, a declarat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Podul suspendat peste Dunăre este cel mai mare de acest tip construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Europa. La scurt timp după inaugurare, au apărut probleme legate de asfalt, care s-a „vălurit”. Constructorul afirmă că noua rețetă de asfalt, testată în laborator, va oferi o rezistență superioară, adaptată la specificul podului și traficului rutier, inclusiv celui greu. Aceasta promite să elimine deformările observate anterior.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a menționat că podul va fi reasfaltat complet, iar după finalizarea lucrărilor pe calea 2 de rulare, traficul va fi mutat pe această cale pentru a permite asfaltarea căii 1.
„În ceea ce privește timpii tehnologici, patru zile vor fi necesare pentru aplicarea primului strat de asfalt pe calea 2 de rulare, în direcția Tulcea-Brăila, urmate de o pauză de trei zile pentru ca acest strat să se stabilizeze. Respectarea acestor timpi este crucială pentru a evita deteriorările ulterioare. Ulterior, încă trei zile vor fi dedicate aplicării celui de-al doilea strat, stratul final”, a adăugat reprezentantul CNAIR.
Probleme cu asfaltarea pe Podul Brăila
Lucrările de frezare și asfaltare pe Podul Brăila continuă, fiind influențate de condițiile meteorologice. Autoritățile subliniază importanța respectării tuturor timpii tehnologici și a procedurilor, astfel încât să se evite eventualele probleme care ar putea apărea în procesul de asfaltare. Alin Șerbănescu a declarat că se dorește finalizarea lucrărilor fără complicații, pentru a permite circulația fără probleme pe pod.
Deschiderea circulației și problemele nerezolvate
Podul Brăila, cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, oferă șoferilor o alternativă la traversarea Dunării cu bacul. Deși circulația a fost deschisă pe 6 iulie 2023, autoritățile române nu au recepționat încă lucrarea. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că recepția nu va avea loc până ce constructorul nu va remedia problemele existente. Grindeanu a menționat că soluția tehnică utilizată de constructor pentru asfaltare este una ineficientă, având în vedere că asfaltul s-a desprins de mai multe ori.
Probleme de tasare pe rampa de acces
În martie 2024, rampa de acces spre viaductul care conduce la Podul peste Dunăre a prezentat din nou tasări, problemă semnalată anterior de CNAIR în septembrie 2023. Constructorul WeBuild a propus forarea a 40 de stâlpi pentru a stopa tasarea. Alin Șerbănescu a explicat că, în urma notificărilor trimise constructorului, soluțiile temporare adoptate nu au fost suficiente, iar tasarea a continuat. De aceea, WeBuild a fost solicitat să găsească o soluție permanentă.
Termene și responsabilități
Constructorul are un termen de 3-4 luni pentru a remedia problema tasării, lucrările urmând a fi realizate pe cheltuiala acestora, conform contractului. Este esențial ca WeBuild să continue lucrările prevăzute în contract, în paralel cu rezolvarea neconformităților întâmpinate.
Probleme la Podul peste Dunăre: Tasarea rămâne o preocupare
În martie 2024, reprezentantul CNAIR a informat că tasarea observată la rampa de acces a Podului peste Dunăre nu influențează stabilitatea structurii, însă generează inconveniente în circulația pe pod din cauza denivelărilor apărute. Această situație ar putea conduce la costuri suplimentare pe termen lung pentru întreținerea podului.
Valoarea inițială a proiectului Podului peste Dunăre s-a ridicat la 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fiind finanțat prin fonduri externe nerambursabile. Constructorul asociat în realizarea acestui proiect este Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., cunoscut în prezent sub denumirea WeBuild.
Refacerea asfaltului pe Podul Brăila
În altă ordine de idei, CNAIR a anunțat că asfaltul de pe Podul Brăila va fi refăcut în perioada 1 iulie – 31 august, ceea ce indică o preocupare constantă pentru întreținerea infrastructurii rutiere din țară.