Portul Constanța a înregistrat anul trecut a doua cea mai semnificativă creștere procentuală dintre porturile europene.

Dobrogea Online

Sursa foto:

0:00

Cresterea Portului Constanţa în 2023

Portul Constanţa a înregistrat anul trecut a doua cea mai mare creştere procentuală dintre porturile europene, conform datelor publicate recent de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Această creştere se referă la cantitatea de marfă manipulată, iar pentru anul 2023, portul a raportat o creştere de 17%, comparativ cu anul anterior.

Pe prima poziţie în acest clasament se află portul Gdansk din Polonia, care a avut o creştere impresionantă de 26,3%. În contrast, porturile Amsterdam, Trieste, Zeeland Seaports, Goteborg, Dunkerque şi Barcelona au înregistrat scăderi semnificative ale cantităţii de marfă manipulate, cu procente ce variază între 10,4% şi 15,4%.

Poziţionarea în topul porturilor europene

Datorită creşterii din 2023, Gdansk a reuşit să se claseze printre primele cinci porturi din Uniunea Europeană, în timp ce Constanţa ocupă locul nouă. Cele mai importante trei porturi din UE rămân Rotterdam, Antwerp-Bruges şi Hamburg, toate situate pe coasta Mării Nordului.

În total, porturile din Uniunea Europeană au manipulat 3,4 miliarde tone de marfă în 2023, o scădere de 3,9% faţă de 2022, dar o creştere de 5% comparativ cu anul 2013.

Statistici privind transportul maritim în UE

Ţările de Jos continuă să fie cel mai mare transportator maritim de marfă din UE, manipulând 545 de milioane de tone. Italia şi Spania se află pe locurile următoare, cu 501 milioane, respectiv 472 milioane de tone. În toate aceste ţări, cantitatea de marfă manipulată a scăzut în 2023 comparativ cu anul anterior.

România se află pe locul 13 în clasamentul transportatorilor maritimi din Uniunea Europeană, având un volum de 69,25 milioane de tone de marfă manipulate în 2023, o creştere faţă de 60,26 milioane de tone în 2022.

Specializarea portului Constanţa

Datele Eurostat subliniază faptul că portul Constanţa este cel mai specializat port din UE în manipularea mărfurilor uscate în vrac, reprezentând 60,6% din tonajul total manipulat în 2023.

În total, dintre cele mai mari 20 de porturi din Uniunea Europeană, opt se află în Marea Mediterană, şapte pe coasta Mării Nordului, trei pe coasta Atlanticului, unul în Marea Baltică şi unul în Marea Neagră, acesta fiind portul Constanţa.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *