Reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor
Aproximativ 250 de constănțeni depun, lunar, plângeri la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor. Aceste reclamații acoperă o gamă variată de probleme, de la produse alimentare expirate până la servicii bancare sau de telefonie, incluzând și sesizări mai neobișnuite. Până la 1 decembrie 2024, au fost înregistrate un total de 2.725 de sesizări.
Tipuri comune de reclamații
Cetățenii care se confruntă cu nemulțumiri legate de produse sau servicii trimit plângeri către Protecția Consumatorilor. Cele mai frecvente aspecte menționate includ:
- Produse expirate, deteriorate sau alterate;
- Diferențe între prețul afișat și cel de pe bonul fiscal;
- Servicii de alimentație publică de calitate inferioară;
- Comenzi online cu produse nelivrate, livrate incomplet sau necorespunzătoare;
- Refuzul de a restitui sumele de bani sau de a înlocui produsele achiziționate din magazine;
- Pachete turistice neprestate sau anulate, cu refuz de restituire a sumelor;
- Produse și servicii financiare necorespunzătoare, inclusiv carduri sau conturi blocate, tranzacții frauduloase, erori la tranzacțiile ATM, comisioane nejustificate, popriri și clauze abuzive.
În plus, au fost raportate întârzieri de zboruri, servicii de curierat nesatisfăcătoare, practici comerciale incorecte în comerțul cu bunuri nealimentare și nerespectarea clauzelor contractuale în prestarea de servicii.
Acțiuni de control și sancțiuni
Conform informațiilor furnizate de reprezentanții CJPC Constanța, în anul 2024, până la 1 decembrie, au fost efectuate 4.885 de acțiuni de control, rezultând în aplicarea a 4.186 de amenzi.
Cum să depui o reclamație
Dacă te confrunți cu probleme legate de protecția consumatorilor, ai la dispoziție mai multe opțiuni pentru a depune o reclamație. Poți apela numărul unic 021/9551 sau organizațiile pentru protecția consumatorilor la 021/9615. O altă variantă este completarea unui formular pe care îl poți trimite prin e-mail sau online, direct pe site-ul ANPC.
Formularul trebuie să conțină informații esențiale, inclusiv datele tale personale, informațiile de identificare ale comerciantului, data achiziției și modalitatea de cumpărare (direct sau online). De asemenea, este necesar să atașezi o dovadă a încercărilor de a rezolva problema pe cale amiabilă.
În plus, trebuie să specifici pretențiile tale, cum ar fi dorința de a obține înlocuirea, returnarea, repararea sau rezilierea contractului. Nu uita să anexezi factura, bonul fiscal, chitanța, contractul sau certificatul de garanție.